Wygląda na to, że bilet na pociągi PKP Intercity ponownie można kupić przez Internet. Według zapewnień spółki, system odzyskał sprawność 15 lipca po południu. Awaria trwała trzy dni.
Biletów przez Internet nie można było kupić od 9:00 rano w poniedziałek 13 lipca. PKP Informatyka zapewnia, że pełna funkcjonalność systemu została przywrócona w środę po południu – sprzedaż biletów przez Internet odbywa się w normalnym trybie. Do późnego wieczora były prowadzone testy i weryfikowana stabilność działania tego kanału sprzedaży.
– Decyzje, sprawne działania oraz zaangażowanie sztabu operacyjnego przyniosły oczekiwane rezultaty. Naszym celem było jak najszybsze przywrócenie pełnej funkcjonalności internetowej sprzedaży biletów – mówi Adam Filutowski, pełniący obowiązki prezesa zarządu PKP Informatyka spółka w miejsce odwołanego za awarię Krzysztofa Bińka. – Wyciągamy wnioski i planujemy kolejne działania, które usprawnią działanie systemu sprzedaży i rezerwacji biletów – dodaje.
System nie działał prawie trzy dni, przyczyniając się do powstania sporych kolejek przed kasami na dworcach w Polsce. Poza kasami, bilety można było kupić u konduktorów bez dopłaty, a także w automatach biletowych.