Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...
Fot. Patryk FaranaPociąg KŚ Kędzierzyn-Koźle - Chałupki w 2012 roku, zdjęcie ilustracyjne
Jesteśmy coraz bliżej ponownej modernizacji linii nr 151 na należącym do ciągu C-E59 odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Trwa nietypowy przetarg na dokumentację projektową i – być może – nadzór nad pracami.

W 2019 PKP PLK ogłosiła przetarg na studium wykonalności modernizacji linii kolejowej 151 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki na magistrali C-E59. To o tyle ciekawe, że przygotowania do modernizacji rozpoczęto... jeszcze przed zakończeniem poprzedniej modernizacji, prowadzonej według wcześniejszych założeń. Jak wyjaśniał wówczas PKP PLK Ireneusz Merchel, celem kolejnych modernizacji już modernizowanych linii kolejowych jest m.in. ujednolicenie standardów dla przewozów towarowych, poprawa przepustowości, czy możliwości prowadzenia dłuższych składów.

Przetarg na projekt z opcją nadzoru

Po opracowaniu studium przyszedł czas na projekt drugiej modernizacji. Postępowanie jest bardzo nietypowe; podzielono je na fazy. W zakresie podstawowym (Faza I) znalazło się opracowanie dokumentacji projektowej w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej E59, odcinek Kędzierzyn-Koźle – Chałupki – dokumentacja projektowa”. W zakresie opcji (Faza II) umieszczono pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie trwania robót budowlanych. PLK zastrzega, że pomiędzy Fazą I a Fazą II odbędzie się procedura przetargowa, której zakładany czas trwania to 365 dni.

Wadium w postępowaniu to 1,3 mln zł. Jedynym kryterium wyboru projektanta/nadzorcy jest cena. PKP PLK czeka na oferty, po zmianie terminu, do 27 kwietnia.

Jakie korzyści z prac?

Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa, realizacja prac na 54-km linii ma prowadzić do podniesienia prędkości ze 120 km/h do 160 km/h. PLK zamawiają m.in.: projekty budowlane z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską, materiały do decyzji środowiskowej, komplet materiałów do pozwoleń na budowę i uzyskanie tych pozwoleń. Docelowo projekty mają umożliwić przebudowę linii do osiągnięcia prędkości maksymalnych 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych, przebudowę stacji do obsługi pociągów towarowych o długości 780 metrów – m.in. Kędzierzyn-Koźle, Bierawa, Kuźnia Raciborska, Nędza, Racibórz i Chałupki. Zaprojektowana ma zostać modernizacja istniejących stacji i przystanków na linii, z wydłużeniem peronów do 200 metrów, a także budowa nowych przystanków osobowych: Racibórz Fabryczny oraz Racibórz Ostróg.

Zakładana jest też przebudowa i modernizacja istniejących obiektów inżynieryjnych. Planowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, nowa telekomunikacja kolejowa oraz nowa sieć trakcyjna – informuje PAP.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Michał Szymajda 14 maja 2021

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Michał Szymajda 14 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5