Sprzedaż biletów PKP Intercity w kanałach zdalnych okazała się hitem PKP Intercity. W nieco ponad cztery miesiące zostało sprzedanych ponad milion biletów za pośrednictwem platformy Koleo.
Oferta biletowa PKP Intercity jest dostępna na stronie internetowej koleo.pl i w aplikacjach na smartfony z systemami Android oraz iOS. Pasażerowie mogą zakupić bilety jednorazowe bezpośrednie i bilety z przesiadką na przejazdy pociągami po Polsce, w tym również bilety przesiadkowe na przewoźników regionalnych. Bilety PKP Intercity zaczęły pojawiać się na platformach KOLEO pod koniec października, a pasażerowie od razu bardzo chętnie skorzystali z tego kanału sprzedaży.
– Pasażerowie wybierają naszą platformę do planowania swoich podróży koleją i zakupu biletów kolejowych, ponieważ w KOLEO mogą to zrobić szybko, łatwo i bezpiecznie. Cały czas słuchamy naszych użytkowników, dlatego też już niebawem dodamy do KOLEO kolejne usługi i funkcjonalności, które jeszcze bardziej ułatwią podróżowanie pociągiem po Polsce – powiedział Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciela platformy KOLEO. Wynik zbiegł się w czasie z kolejnym ważnym wydarzeniem – 7. urodzinami KOLEO! To dla nas wyjątkowy moment, ponieważ dokładnie siedem lat temu – 1 marca 2016 r. – startowaliśmy z naszą platformą. Nie mogliśmy sobie wyobrazić lepszego sposobu na obchodzenie tej rocznicy.
Sprzedaż biletów w serwisie KOLEO jest możliwa dzięki wprowadzeniu na jesieni 2021 roku polityki ujednoliconych warunków handlowych, która upraszcza formalności związane z rozpoczęciem współpracy. Dzięki temu coraz więcej partnerów może zaoferować bilety PKP Intercity w swoich kanałach sprzedaży. Oprócz KOLEO, bilety PKP Intercity dostępne są na platformach e-podroznik.pl i mPay.
– Cieszymy się, że podróżni chętnie korzystają z rozwiązań, które tworzymy wspólnie z naszymi partnerami. Ujednolicone warunki handlowe to również szansa, z której warto skorzystać, dla innych podmiotów zainteresowanych prowadzeniem sprzedaży biletów na przejazdy pociągami PKP Intercity. Jak pokazuje przykład KOLEO w krótkim czasie możliwe jest odniesienie sukcesu – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
W ostatnich miesiącach PKP Intercity udostępniło podróżnym nową aplikację, która zastąpiła dotychczasową znaną pod nazwą IC Mobile Navigator.
Ponadto spółka podpisała trzy umowy, dzięki którym już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku.