Poznaliśmy oferty w przetargu na aż 46 nowych lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Przewoźnik przeznaczył na zamówienie 1 173 469 200 złotych brutto.
W ostatnich dniach PKP Intercity
ogłosiło przetarg na dostawę aż 46 elektrycznych lokomotyw, które będą prowadzić pociągi z warszawskiego i krakowskiego węzła kolejowego. Liczba lokomotyw i parametry – np. prędkość ograniczona do 160 km/h – sugerują, że zastąpią one starzejące się EP09.
Czas realizacji jest bardzo krótki – 26 miesięcy od dnia zawarcia umowy; nowe pojazdy mają wyjechać na tory już w 2025 roku. Sprawdziliśmy ich specyfikację –
będą one mogły jeździć tylko po Polsce. W przetargu zapisano utrzymanie przez producenta – do poziomu P4 włącznie, znacznie krótsze niż w poprzednich umowach przewoźnika (5 lat).
Dzisiaj (12 października) PKP Intercity zakończyło zbieranie ofert. Zgłosił się tylko Newag – od dłuższego czasu
dostawca nowych elektrowozów dla przewoźnika. Firma jest bardzo blisko podpisania umowy, bo oferta mieści się w budżecie, który opiewa na aż 1 173 469 200 złotych brutto.