Partnerzy serwisu:
Biznes

Ponad 150 mln zł straty PKP Cargo za trzy kwartały

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
12-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Ponad 150 mln zł straty PKP Cargo za trzy kwartały
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
PKP Cargo podało wstępne wyniki za trzy kwartały 2021 roku. Straty przewoźnika dalej rosną, łączny wynik netto od początku poprzedniego roku to minus 378 mln złotych.

PKP Cargo opublikowało szacunkowe dane finansowe i operacyjne za trzy kwartały 2021 roku. Przychody Grupy kapitałowej z tytułu umów wyniosły 3,15 mld złotych – to o prawie 200 mln zł więcej niż rok temu. Ogółem grupa zanotowała stratę na poziomie 153,5 mln złotych (rok temu strata wyniosła 176,3 mln zł). Wynik EBIT za trzy kwartały również jest na minusie (-138,4 mln zł), za to EBITDA to 392,3 mln zł na plus (rok temu była jednak dużo lepsza – 433,6 mln zł); Przewieziona masa towarowa w trzech kwartałach to 75, mln ton – o kilkanaście procent lepiej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (67,8 mln ton).

Prezentowane wielkości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie, a ostateczne wyniki mają zostać opublikowane 24 listopada. 

Warto przypomnieć, że w pierwszym półroczu 2021 roku Grupa PKP Cargo wygenerowała ponad 2 mld zł przychodów z tytułu umów z klientami, EBITDA wyniosła 226,8 mln zł, a strata na działalności operacyjnej sięgnęła kwoty 128,3 mln zł. Z kolei za 2020 rok zanotowano łącznie 224,3 mln zł straty, która byłaby jeszcze większa, gdyby nie obcięcie wydatków inwestycyjnych i pomoc państwa z tarczy antykryzysowej.

W ubiegłym miesiącu zarząd PKP Cargo został prawie w całości odwołany; przed tygodniem rozpisano konkurs na nowy zarząd spółki.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5