Klub Sympatyków Kolei z Wrocławia chce przeprowadzić naprawę zewnętrzną pierwszej lokomotywy z serii SP42. W tym celu prowadzi zbiórkę internetową w serwisie zrzutka.pl. Remont poszycia to pierwszy krok w kierunku pełnej naprawy całej lokomotywy.
Klub Sympatyków Kolei z Wrocławia chce remontować kolejny pojazd. Tym razem celem wrocławskiego stowarzyszenia jest remont zewnętrzny lokomotywy SP42-001. W tym celu klub prowadzi internetową zbiórkę, którą
można znaleźć pod tym linkiem. W ciągu kilku pierwszych dni udało się zebrać ponad 1/3 potrzebnej kwoty, jest więc nadzieja na to, iż zadanie uda się zrealizować.
Remont ma zatrzymać proces korozji, a także przywrócić lokomotywie dawny wygląd i blask. Stowarzyszenie informuje, iż środki zebrane w trakcie zbiórki zostaną wykorzystane na zakup preparatów antykorozyjnych, materiałów ściernych czy też uszczelek okien. Pełna lista tego, co zostanie zakupione z pozyskanych funduszy można znaleźć na stronie zbiórki.
Sama lokomotywa ma bardzo ciekawą historię. Zgodnie z tym, co możemy przeczytać w opisie zbiórki, lokomotywa od samego początku służby była związana z Dolnym Śląskiem i to właśnie ona prowadziła ostatni pociąg osobowy, który wyjechał z Karpacza. Od 2004 roku stała nieużywana w Jeleniej Górze, a do stowarzyszenia została przekazana w 2012 roku, jako darowizna od PKP Cargo. Pojazd został wyprodukowany w chrzanowskim Fabloku w 1970 roku.
Remont poszycia to pierwszy krok ku przywróceniu lokomotywie pełnej sprawności i wyglądu z czasów świetności. Z pewnością zajmie to wiele miesięcy, ale stowarzyszenie ma już doświadczenie w pracach remontowo-modernizacyjnych, których efektem jest chociażby odbudowa poszycia
w lokomotywie EP05-22. Przy klubie działa także Dolnośląskie Społeczne Muzeum Kolejnictwa. Na
jego stronie można zapoznać się ze wszystkimi eksponatami, które znajdują się w zasobach muzeum.