Zapowiadane przez PKP PLK przyspieszenie prac na trójmiejskim odcinku magistrali E-65 nie wpłynie na zwiększenie liczby pociągów Przewozów Regionalnych na terenie Trójmiasta. Co więcej – władze pomorskiego oddziału PR nie są zadowolone z organizacji prac modernizacyjnych.
Przed kilkoma dniami PKP PLK poinformowały, że zakończyły się już prace modernizacyjne na odcinku od Gdańska Oliwy do Gdyni Chyloni, gdzie gotowe są już oba zmodernizowane tory. Prace na tym odcinku, zgodnie z komunikatem PKP PLK, zostały zakończone 2,5 miesiąca wcześniej niż zakładały to plany. Modernizacja zakładała przebudowę ok. 18.5 km trasy, przebudowane zostały też 2 mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedna kładka, wyremontowano również w sumie 7 peronów na stacjach Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia.
Prace torowe na linii E-65 na terenie Trójmiasta powodują, że od wielu miesięcy ograniczona jest liczba pociągów Przewozów Regionalnych kursujących pomiędzy Gdynią i Tczewem. Część z nich kończy bieg na stacji Gdańsk Gł., część na terenie Trójmiasta kursuje po torach SKM. Benedykt Plotta, dyrektor ds. marketingu w pomorskim oddziale PR mówi „Rynkowi Kolejowemu”, że w najbliższych miesiącach zjawisko skracania relacji niektórych pociągów nie ulegnie zmianie – także po 9 marca, kiedy to zaplanowana jest pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy, część pociągów PR będzie kończyć bieg w Gdańsku Głównym.
– Według mojej wiedzy, prace modernizacyjne nie są szybsze niż planowano. W wielu przypadkach prace są opóźnione i wykonywane poza planem. Tak dzieje się np. na odcinku Pruszcz Gdański – Gdańsk Gł. Ponadto rozkład jazdy zarządzony przez PKP PLK często nie jest przestrzegany z uwagi na niewłaściwą organizację prac modernizacyjnych. Dotyczy to np. zamknięć awaryjnych na odcinkach Tczew – Szymankowo czy też Gdynia Wielki Kack – Gdynia Gł. W projekcie kolejnego „zamknięciowego” rozkładu jazdy, który będzie obowiązywać od 9 marca, dwa nasze pociągi kończą bieg na stacji Gdańsk Gł. – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Benedykt Plotta.
Wspomniany odcinek Gdynia Wlk. Kack – Gdynia Gł. stanowi fragment linii nr 201, przebudowywanej na odcinku Gdynia – Kościerzyna, w związku z projektem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Prace na linii 201, zgodnie z wcześniejszymi informacjami PKP PLK, mają się zakończyć latem.