Wiosną rozpocznie się remont linii kolejowej nr 211 z Kościerzyny do Chojnic. Poinformowały o tym władze PKP PLK. Planuje się podniesienie prędkości na tej linii do 100-110 km/godz., w związku z czym jest szansa, że czas przejazdu z Trójmiasta do Chojnic przez Kościerzynę wynosić będzie mniej niż 2 godziny.
Józefa Majerczak, członek zarządu PKP PLK, powiedziała podczas wizyty władz PLK w Chojnicach, że remont dotyczyć będzie całkowitej wymiany torów na ok. 6-kilometrowym odcinku linii z Chojnic do Kościerzyny, a także na wymianie podkładów na pozostałym odcinku. Materiały pochodzić będą z rozbiórek prowadzonych w ramach modernizacji linii magistralnych. – Materiały te stosowane są obecnie przy prędkości 120 km/godz. Są w dobrym stanie. Inwentaryzacja szlaku została wykonana, obecnie Zakład Linii Kolejowych w Gdyni przygotowuje harmonogram prac remontowych – zapewniła Majerczak.
Stanisław Lamczyk, poseł PO z Pomorza i członek sejmowej Komisji Infrastruktury, dodał że plan remontu zakłada podniesienie prędkości na tej linii do 100-110 km/godz. Zwrócił również uwagę, że remont tej linii należy docelowo traktować jako rozwinięcie projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na południe województwa. Na razie, projekt PKM sięga do Kościerzyny włącznie. W kolejnym etapie planowane jest jednak jego rozszerzenie, m.in. o odcinek Kościerzyna – Lipusz – Bytów, prowadzący częściowo po linii nr 211. – Według wyliczeń, pociąg przyspieszony, zatrzymujący się pomiędzy Chojnicami i Kościerzyną tylko raz na terenie każdej z gmin, dojedzie do Trójmiasta w czasie poniżej 2 godzin – powiedział Lamczyk.
W tym momencie najszybszy pociąg pomiędzy Trójmiastem i Chojnicami to przyspieszony PR Regio „Tur”. Trasę z Gdańska Gł. do Chojnic (przez Tczew) pokonuje on w równo 2 godziny.
Obecnie prędkość na linii 211 wynosi 50-80 km/godz. 69-kilometrową trasę z Kościerzyny do Chojnic pociągi pokonują w 95 min. Na linii 211 funkcjonuje obecnie substandardowa oferta przewozowa (brakuje np. całorocznego pociągu do Chojnic w porannym szczycie), w wyniku czego pociągi na tej trasie wożą powietrze. Warto jednak przypomnieć, że władze woj. pomorskiego argumentują, że słaba oferta jest spowodowana właśnie m.in. złym stanem infrastruktury. – Nie może być tak, że stan infrastruktury od Kościerzyny do Trójmiasta jest idealny, a w drugą stronę jest „klasa B” – powiedział Arseniusz Fistner, burmistrz Chojnic.