To nie koniec taborowych zakupów na Pomorzu. Region właśnie ogłosił przetarg na dostawę jednego ezeta, ale w planie jest zakup kolejnych dziewięciu, jeśli pojawią się na to środki unijne.
Brak pieniędzy z KPO zmusza samorządy do kombinacji. Pomorskie ogłasza właśnie przetarg w której stawką jest zakup dziesięciu pojazdów, choć… region ogłasza przetarg na jeden pojazd. To nie pierwszy raz, gdy Pomorskie ucieka się do takich sposobów.
Pomorskie chce wykorzystywać elektryczne zespoły trakcyjne na trasach: Malbork – Gdańsk Główny (Iława Główna), Tczew – Smętowo (Laskowice Pomorskie i Bydgoszcz Główna), Gdańsk Główny – Słupsk, Malbork – Elbląg, Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Rębiechowo i Słupsk – Ustka Uroczysko. Po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253 pociągi będą mogły pojechać do Kościerzyny i Kartuz
Pomorskie chce oczywiście, żeby pierwszy dostarczony pojazd był taki sam jak kolejnych 9. Kryteria zamówienia? Najważniejsza jest cena (59%), później „długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na pojazd oraz dokumentację techniczną” (20%), termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia (16%) i zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty w pojeździe (5%)
– W przypadku pozyskania dodatkowych środków ze źródeł zewnętrznych (np. programy Unijne, programy ministerialne, środki z Funduszy państwowych) (…) zamawiający przewiduje wykonanie przedmiotu zamówienia z ewentualnym zastosowaniem przez zamawiającego prawa opcji. (…) Zamawiający powiadomi wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji w zależności od swoich potrzeb, w terminie nie później niż do dnia 31.05.2024 r – czytamy w specyfikacji przetargowej. Jeżeli Pomorskie skorzysta z prawa opcji, to opcja musi być wykonana w terminie do 19 miesięcy od daty odbioru przez wykonawcę pisemnego oświadczenia zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji.
Jak czytamy w specyfikacji, pojazdy przeznaczone będą do prowadzenia pociągów o średniodobowym przebiegu min 500 km. Będą rozpędzać się do 160 km/h. Zamawiający określił ich długość na od 70 do 76 metrów. Będą więc cztero- (w przypadku zastosowania wózków Jacobsa) lub trzyczłonowe. Na każdą stronę pojazdu przypadać ma przynajmniej 6 par drzwi. Pojazdy będą miały dodatkowe, wysuwane stopnie wejściowe do obsługi niskich peronów, udział niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów pasażerskich określono na minimum 70%. Zależy zabudować stojaki do przewozu co najmniej 12 rowerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.