Jeszcze w 2020 roku Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rozpisze przetarg na zakup hybrydowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Województwo pomorskie potwierdziło właśnie „Rynkowi Kolejowemu”, że duży przetarg na dostawę hybrydowego i elektrycznego taboru zostanie ogłoszony jeszcze przed końcem roku. Wiadomo, że województwo jest zainteresowane nabyciem trójczłonowych zespołów trakcyjnych, które będą mogły poruszać się z wykorzystaniem prądu z sieci trakcyjnej oraz energii wytworzonej przez silnik spalinowy. Takie pojazdy produkuje właśnie Newag, który dla swojego zespołu trakcyjnego
otrzymał już dokumenty dopuszczeniowe.– Plan zakłada kupno do sześciu tak zwanych hybryd oraz do ośmiu wyłącznie elektrycznych zespołów trakcyjnych – potwierdził Eugeniusz Manikowski, dyrektor departamentu transportu pomorskiego urzędu marszałkowskiego. Czternaście pojazdów to plan maksimum, na którego mają składać się wszystkie opcje. Pomorskie miałoby zamówić także symulator do szkolenia maszynistów.
Urząd zakłada, że projekt dofinansowany zostanie z rządowych pieniędzy ze środków Rządowego Funduszu Wsparcia Inwestycji Lokalnych. Hybrydy miałyby m.in. kursować po linii PKM, której elektryfikacja ma zacząć się w 2021 roku (jest już pozwolenie na start prac budowlanych), a także po linii 201, na której fragmentach elektryfikacja jest dopiero planowana. Dostawa ezt i hzt miałaby mieć miejsce w 2022 roku.
Plany województwa pomorskiego są jednak szersze. W ciągu najbliższych pięciu lat na Pomorze miałyby przyjechać aż 44 nowe pociągi.
Piszemy o tym tutaj.Do tej pory na hybrydowe Impulsy zdecydowało się
województwo zachodniopomorskie i
dolnośląskie.