Zarząd Województwa Pomorskiego podjął dziś decyzję o ogłoszeniu postępowania przetargowego na zakup czterech wieloczłonowych pojazdów kolejowych z napędem hybrydowym (elektryczno-spalinowym) do obsługi przewozów pasażerskich w województwie pomorskim.
– Chodzi o zakup czterech sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie hybrydowym (elektryczno-spalinowym) w celu zapewnienia stabilności funkcjonowania transportu publicznego, szczególnie w okresie prowadzonych obecnie robót inwestycyjnych na liniach kolejowych (modernizacja linii nr 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino – Kartuzy i 229 Glincz – Kartuzy oraz elektryfikacja linii nr 201 Kościerzyna – Gdynia, 214 Somonino – Kartuzy, 229 Glincz – Kartuzy oraz linii PKM) i trudności dot. terminowej realizacji harmonogramów dla zamknięć poszczególnych odcinków kolejowych – poinformował Michał Piotrowski, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego województwa pomorskiego.
W dużym skrócie - jest tak, że pomorskie zelektryfikowało już swoją Pomorską Kolej Metropolitalną, jednak szereg linii należących do PKP PLK, pomimo wcześniejszych zapowiedzi, nie doczeka się elektryfikacji w ciągu najbliższych dwóch, a może nawet trzech lat. Tymczasem dla relacji pociągów, które zamawia marszałek województwa, planowano już obsługę taborem elektrycznym (np. pociągi PKM z Gdańska Wrzeszcza, przez Osową, do Gdyni Głównej, czy z Gdańska Wrzeszcza do Kościerzyny). Aby wykorzystać
zalety zelektryfikowanego odcinka i uzasadnić dofinansowane przez Unią pracę na nim, trzeba zamówić odpowiedni tabor.
O problemach, które dotyczą modernizacji i elektryfikacji linii
w Trójmieście i okolicach pisaliśmy w tym tekście.Projekt będzie współfinansowany ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. – Wszystkie szczegóły dotyczące pojazdów zostaną upublicznione po ukazaniu się postępowania przetargowego – dodał Piotrowski.