Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pomorskie Impulsy 2 w Polregio więcej stoją niż jeżdżą, chociaż są sprawne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pomorskie Impulsy 2 w Polregio więcej stoją niż jeżdżą, chociaż są sprawne
Fot. UMWPImpuls 2 województwa Pomorskiego
Nowe Impulsy 2, które w użyczenie od pomorskiego urzędu marszałkowskiego otrzymało Polregio, jeżdżą po pomorskich torach bardzo rzadko. To ma się wkrótce zmienić.

Komplet Impulsów 2 w wariancie regionalnym ma już PKP SKM Trójmiasto. Tam, bez niemal żadnych problemów, operują w ramach trójmiejskiej aglomeracji, z zajazdami do Wejherowa. Identyczne pojazdy zaczęły docierać na Pomorze w marcu, tuż przed wyborami. Tym razem ich dysponentem jest Polregio.

Impuls 2 rarytasem na regionalnych torach

Jak zauważa „Puls Gdańska” nowoczesne pojazdy w ramach siatki połączeń Polregio, pojawiają się na trasach jednak bardzo rzadko. W rejonie Tczewa, Malborka i Elbląga wciąż najpopularniejszym typem taboru jest niezmodernizowany EN57 z lat 70-tych lub 80-tych ubiegłego wieku. Jak pisze Emil Włuka z „Pulsu Gdańska”, w dni robocze dwa Impulsy 2, połączone w jeden pociąg, przejeżdżają zaledwie 400 kilometrów dziennie. Dla porównania - dzienne obiegi nowych Elfów 2 w Kolejach Dolnośląskich są nawet dwa razy większe.

– W pierwszy kurs pojazdy wyruszają o 5:46 z Elbląga do Gdyni Chyloni. Do stacji docelowej dojeżdżają o 7:29, a następnie zjeżdżają na stację postojową Gdynia Cisowa, na której stoją ponad 7 godzin. W kolejny kurs wyjeżdżają dopiero o 14:42 z Gdyni Chyloni do Elbląga, do którego dojeżdżają o 16:38. O 16:51 wracają do Gdyni Gdynia i znów trafiają na cisowską stację postojową, gdzie stoją kolejne 3 godziny, od około 18:40 do 21:39. Następnie jadą z Gdyni Chyloni do Elbląga. W Elblągu pojazdy stoją od 23:30 do 5:46 rano (…). W ciągu doby najnowsze pociągi spędzają na postoju około 17 godzin, a na przewożeniu pasażerów około 7 godzin – podaje dziennikarz i dodaje, że Impulsy 2 w SKM Trójmiasto kursują od świtu do późnych godzin nocnych niemal bez przerwy. Pomaga w tym ich niemal zupełna bezawaryjność. Skąd biorą się takie różnice w użyciu pojazdów?

Postoje wymuszone brakiem załóg

– U przewoźnika wciąż trwa procedura uzyskiwania autoryzacji na najnowsze pojazdy przez maszynistów. Na razie nie ma więc możliwości, aby zwiększyć liczbę pociągów, potrzeba do nich więcej przeszkolonych maszynistów – mówi Michał Piotrowski, rzecznik prasowy pomorskiego urzędu marszałkowskiego, który jest właścicielem pojazdów przekazanych w użytkowanie do Polregio. Jak dodaje, właśnie się to zmienia, bo kolejni maszyniści operatora będą zdolni do prowadzenia nowoczesnych jednostek. Znikną wtedy luki w wykorzystaniu taboru.

W ciągu dwóch następnych lat łącznie na Pomorze dotrze aż 41 elektrycznych Impulsów 2 i 4 hybrydowe pojazdy, także z Newagu.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Newag: Budujemy dla PKP Intercity Impulsa nowej generacji

Tabor i technika

Newag: Budujemy dla PKP Intercity Impulsa nowej generacji

Michał Szymajda 05 lipca 2024

Newag pozywa Dragon Sector i SPS Mieczkowski

Biznes

Newag pozywa Dragon Sector i SPS Mieczkowski

Michał Szymajda 30 czerwca 2024

Pierwszy Impuls 2 z nowej serii już na Zachodnim Pomorzu

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Newag: Budujemy dla PKP Intercity Impulsa nowej generacji

Tabor i technika

Newag: Budujemy dla PKP Intercity Impulsa nowej generacji

Michał Szymajda 05 lipca 2024

Newag pozywa Dragon Sector i SPS Mieczkowski

Biznes

Newag pozywa Dragon Sector i SPS Mieczkowski

Michał Szymajda 30 czerwca 2024

Pierwszy Impuls 2 z nowej serii już na Zachodnim Pomorzu

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5