Od czerwca spółka kolejowa Polzug – należąca do koncernu HHLA – połączy położony w południowej Polsce koło Wrocławia terminal lądowy ze swoją siecią transportową przy użyciu kilku pociągów tygodniowo. Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększona ma zostać elastyczność firmy.
Początkowo pociągi kursować będą trzy razy w tygodniu pomiędzy centralnym punktem siatki połączeń firmy Polzug – hub terminalem w Poznaniu a położonym około 200 km na południe terminalem lądowym we Wrocławiu. Na zarządzanym przez holenderskie przedsiębiorstwo logistyczno-transportowe Schavemaker terminalu o pojemności składowania 3000 TEU przeładowano w 2014 r. 30000 kontenerów standardowych (TEU).
Terminal jest korzystnie położony w pobliżu autostrady A4. Również na tym partnerskim terminalu Polzug zapowiada szeroki wachlarz usług łącznie z odprawami celnymi, raportowaniem elektronicznym oraz składowaniem kontenerów. Poza tym terminal, który wykorzystywany jest przez Schavemaker także do przeładunku własnych przesyłek, przystosowany jest doskonale dla obsługi przesyłek ciężkich.
– Terminal wrocławski uzupełnia idealnie naszą sieć transportową. Klienci skorzystają na tym, że zaoferujemy im w tym miejscu sprawdzone usługi firmy Polzug z zachowaniem odpowiedniej jakości. Połączenie terminala z naszą siecią transportową jest atrakcyjne w szczególności dla klientów, którzy dokonywali transportów z/ lub do portów morskich w Polsce i Niemczech transportem samochodowym. Dzięki współpracy z Schavemakerem zwiększamy naszą elastyczność i obniżamy koszty stałe. Przez to zwiększamy konkurencyjność – powiedział prezes firmy Polzug – Peter Plewa.
– Cieszymy się bardzo ze współpracy z firmą Polzug. Wspólnie z naszym partnerem możemy generować dalszy wzrost i rozwój. Dzięki temu w roku 2015 znacznie rozbudujemy wrocławski terminal: powstaną nowe tory przygotowane do obsługi składów całopociągowych jak również suwnice bramowe służące efektywnemu przeładunkowi kontenerów. Zwiększymy także pojemność składową. Dodatkowo będziemy mogli wykorzystywać sieć firmy Polzug do naszych transportów – dodał dyrektor naczelny oraz właściciel Rico Schavemaker.