Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Polskie Pendolino na testach w Czechach [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

15 maja na czeskich torach pojawił się jeden ze składów zespolonych ED250 Pendolino, należących do PKP Intercity. Jak udało nam się ustalić, pociąg przechodzi testy na czeskich torach po to, by w przyszłości uzyskać pozwolenie na wjazd na tory naszego południowego sąsiada.

Aktualizacja [16 maja, 16:45]. Informacja z PKP Intercity.

– Potwierdzamy, że w niedzielę 13 maja (do 17 maja) jednostka ED250-001 została skierowana na testy homologacyjne do Czech. Skierowanie składu ED250-001 nie wpływa na rozkładowy ruch pociągów EIP. Zgodnie z umową pomiędzy Alstomem i PKP Intercity na dostawę ED250, to producent ma obowiązek uzyskać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Austrii, Niemiec i Czech – poinformowało nas PKP Intercity.

Testy na najważniejszej czeskiej magistrali

Pociąg kursował w ciągu dnia pomiędzy przygranicznym Bohuminem a stacją Polom. To 50-kilometrowy odcinek najważniejszej czeskiej magistrali z Bohumina przez Ostrawę do Pragi. ED250 poruszał się z prędkością maksymalną 100 km/h. Badana była m.in. praca systemów zasilania oraz komunikacja pociągu z systemami zabezpieczenia ruchu. Jak informuje czeski portal zdopravy.cz, przejazd między stacjami 15 maja odbywał się dwukrotnie i trwał ok. 45 minut.

Polskie pociągi Pendolino dwukrotnie przebywały już w Czechach: po raz pierwszy na torze testowym w Velimiu, po raz drugi każdy z nich przejechał przez ten kraj w drodze z Włoch do Polski.

W zeszłym roku jeden z pociągów ED250 przebywał w Niemczech, gdzie badano podobne parametry. Zgodnie z umową pomiędzy klientem – PKP Intercity – a Alstomem, do wiosny 2020 roku pociągi Pendolino mają uzyskać możliwość wjazdu na tory zarówno Niemiec jak i Czech.

Na razie nie wiadomo, czy PKP Intercity zdecyduje się na otwarcie połączeń z Warszawy do Berlina i Pragi tymi pociągami, jednak pojawienie się konkurencji na torach (np. Leo Express) może przyspieszyć takie działania.

Czekamy na informację Alstomu dotyczącą szczegółów jazd testowych w Niemczech i Czechach.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5