Siemens zaprezentował ostatnio naturalnej wielkości makietę tramwaju Avenio dla Hagi. Firma chce promować pojazdy nowej generacji na zbliżających się targach Innotrans. Konkurencja w Polsce może spać spokojnie?
Polskie miasta teraz intensywnie modernizują swoje sieci tramwajowe. Czy Siemens będzie chciał wykorzystać ten potencjał z nową ofertą pojazdu Avenio? – To nie mój rynek. Zwłaszcza polski rynek jest bardzo trudny i wymagający. Patrząc na poziom cenowy oferowany przez konkurentów, jak np. firmę PESA, jest nam bardzo trudno tam odnieść sukces – mówi Tobias Koch, dyrektor sprzedaży ds. lekkiej kolei w Siemensie.
Jak wiadomo, Siemens nie wystartował w przetargu na 45 tramwajów dwukierunkowych dla Warszawy. Jedyne pojazdy tej firmy, generacji Combino, zostały dostarczone niemal dekadę temu do Poznania w liczbie 14 sztuk.
26 września w Warszawie Wydawnictwo Rynek Kolejowy zorganizuje Kongres Transportu Publicznego. Z tym wydarzeniem związane będzie inne spotkanie - 27 września odbędzie się Forum Inwestycji Tramwajowych. Podczas niego uczestnicy dyskutować będą m.in. na temat roli szynowego transportu publicznego w generowaniu wzrostu ekonomicznego w metropoliach oraz nowych inwestycji tramwajowych w naszym kraju.
Więcej informacji, program i formularz rejestracyjny - tutaj.