Partnerzy serwisu:

Polska zastąpi Słowację w projekcie budowy szerokiego toru do Wiednia?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/wś, Rynek Kolejowy, 5 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

Polska zastąpi Słowację w projekcie budowy szerokiego toru do Wiednia?
Słowacja może zrezygnować z udziału w budowie szerokotorowej linii kolejowej, która ma połączyć Europę Środkową i Zachodnią z Rosją, przede wszystkim z jej Koleją Transsyberyjską, a jej miejsce może zająć Polska – informuje PAP za rosyjską internetową gazetą gospodarczą "Marker".

Przyczyną wycofania się naszego południowego sąsiada z tego projektu może być sceptycyzm nowego rządu Słowacji wobec szans na jego realizacji. Ostateczna decyzja zostanie jednak podjęta dopiero po analizie studium wykonalności projektu, który przygotuje firma Roland Berger Strategy Consultants – podaje PAP.

"Marker" sugeruje także, że po wycofaniu się Słowacji mogą ją zastąpić Polska i Węgry, które zaoferowały już Rosyjskim Kolejom Żelaznym (RŻD) poprowadzenie tej magistrali przez swoje terytorium.

Prezes Kolei Rosyjskich, Władimir Jakunin, chce, aby decyzja o budowie linii szerokotorowej zapadła do końca tego roku. Zapowiedział także, że ewentualne wycofanie Słowacji w tym nie przeszkodzi, gdyż już „ma pisemne oferty od kolejarzy z Polski i Węgier, którzy są gotowi poprowadzić magistralę przez swoje terytorium”.

W ubiegłym roku Rosja, Ukraina, Słowacja i Austria powołały do życia spółkę, która zaprojektuje, zbuduje i będzie eksploatować szerokotorową linię kolejową łączącą Europę Środkową z Rosyjskimi Kolejami Żelaznymi (RŻD). Każda ze stron wniosła do jej kapitału po 1,5 mln euro. Joint-venture powstanie na bazie Breitspur Planungsgesellschaft, spółki powołanej przez koleje austriackie OBB. Do końca tego roku roku ma być przygotowane studium wykonalności projektu. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku. Cała inwestycja pochłonie ok. 4-5 mld dolarów.

Na Słowacji szerokie tory dochodzą już do Koszyc, 89 km od granicy z Ukrainą. Teraz zostaną przedłużone do Bratysławy, a stamtąd - do Wiednia. Długość nowego odcinka wyniesie 575 km.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wypadek ED72 na Słowacji

ښwiat

Wypadek ED72 na Słowacji

kk, Rynek Kolejowy, 14 października 2010 14 października 2010

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

ښwiat

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

HospodĂĄrske noviny/SlovenskĂ˝ Rozhlas Bratislava (tł. R. von Bagratuni), 7 grudnia 2010 07 grudnia 2010

Koleje słowackie likwidują połączenia pasażerskie na 20 liniach

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

lp, Rynek Kolejowy, 2 marca 2011 02 marca 2011

Na Słowacji, jak w Polsce, kolej traci rynek

ښwiat

Na Słowacji, jak w Polsce, kolej traci rynek

Dariusz Malinowski, wnp.pl, 6 marca 2011 07 marca 2011

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Infrastruktura

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Roland von Bagratuni 17 października 2011

Zobacz również:

Wypadek ED72 na Słowacji

ښwiat

Wypadek ED72 na Słowacji

kk, Rynek Kolejowy, 14 października 2010 14 października 2010

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

ښwiat

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

HospodĂĄrske noviny/SlovenskĂ˝ Rozhlas Bratislava (tł. R. von Bagratuni), 7 grudnia 2010 07 grudnia 2010

Koleje słowackie likwidują połączenia pasażerskie na 20 liniach

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

lp, Rynek Kolejowy, 2 marca 2011 02 marca 2011

Na Słowacji, jak w Polsce, kolej traci rynek

ښwiat

Na Słowacji, jak w Polsce, kolej traci rynek

Dariusz Malinowski, wnp.pl, 6 marca 2011 07 marca 2011

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Infrastruktura

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Roland von Bagratuni 17 października 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5