Jeden z największych pooli taborowych zamówił kolejne lokomotywy elektryczne Traxx. W przyszłym roku powinny rozpocząć się ich dostawy. Kontrakt na pojazdy to element ekspansji firmy w kolejnych krajach, w tym – w Polsce.
Railpool podpisał z Alstomem umowę ramową na dostawę łącznie 27 nowych elektrowozów Traxx. Lokomotywy zostaną dostarczone w wersjach AC3 (zasilanych prądem zmiennym) i DC3 (na prąd stały). Prawo opcji obejmuje dostawę kolejnych 15 egzemplarzy. Jako kraje, w których pojazdy mają być oferowane do wynajmu, zamawiający wskazuje Włochy, Szwecję, Norwegię i Polskę.
Miejscem produkcji lokomotyw będzie niemiecki zakład koncernu w Kassel oraz włoska fabryka w Vado Ligure. Dostawy rozpoczną się w przyszłym roku.
Prezes Railpool Torsten Lehnert podkreśla, że popyt na tabor zwłaszcza na rynkach skandynawskich rośnie. Do Szwecji oraz Norwegii może trafić nawet 20 nowych Traxxów AC3 Last Mile. Zaznacza też, że oferowanie coraz większej ilości taboru na wynajem nie jest jedyną formą zwiększania zaangażowania w kolejnych krajach europejskich (jak pisaliśmy na początku lutego, firma otworzyła samodzielny
oddział w Polsce).
Railpool to jedna z największych spółek dzierżawiących tabor kolejowy przewoźnikom. Jest też największym tego typu podmiotem pod względem liczby posiadanych lokomotyw Traxx DC3 Last Mile. Liczba tych pojazdów w jego flocie (już dostarczonych oraz zamówionych, ale nie licząc opisywanego dziś kontraktu)
przekracza 250 sztuk. W barwach spółki jeżdżą też jednak
Vectrony produkcji Siemensa. Cały tabor Railpool liczy około 400 lokomotyw i 148 wagonów pasażerskich.