Partnerzy serwisu:
Innowacje

Polska technologia w pociągach Kolei Dużych Prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Data publikacji:
02-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. EC Engineering

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Polska technologia w pociągach Kolei Dużych Prędkości
fot. EC Engineering
Ponad 350 km/h – taką prędkość mogą osiągać pociągi, do których wózki napędowe i toczne zaprojektowali inżynierowie z krakowskiej firmy EC Engineering. Jak podkreśla firma, projekt realizowany na potrzeby rynku azjatyckiego i był ciekawym wyzwaniem i okazją, by uczestniczyć w projektach skoncentrowanych na ulepszaniu technologii pojazdów dużych prędkości.

Krakowscy inżynierowie mieli za zadanie opracować konstrukcję i przeprowadzić analizy symulacyjne wózków napędowych i tocznych, przeznaczonych do pojazdów pasażerskich poruszających się z prędkością powyżej 350 km/h. – Zleceniodawca oczekiwał nowoczesnych rozwiązań technologicznych i materiałów, które pozwoliłyby uzyskać oczekiwany niski ciężar wózków i pojazdu, jednocześnie osiągając bardzo dobre parametry komfortu jazdy – tłumaczy Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering. – Chciano także zminimalizować poziom hałasu, który odgrywa dużą rolę w zapewnieniu komfortu jazdy pasażerów przy prędkościach powyżej 200 km/h.

Dodatkowym wyzwaniem było dostosowanie materiałów, komponentów i rozwiązań do pracy w niskich temperaturach, które często prowadzą do oblodzenia podwozia i elementów wózków pojazdu. Wymagało to stosowania aktywnych systemów odmrażania oraz nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych. Projekt wózka jest już gotowy, produkcja egzemplarza testowego jest zaplanowana na przyszły rok.

To nie jedyny projekt dotyczący kolei dużych prędkości. Krakowscy inżynierowie zaprojektowali kompletny układ wózków napędowych pojazdów pasażerskich na zlecenie hiszpańskiego producenta pociągów Talgo. Pojazdy wyróżniają się innowacyjnym układem kinematycznym, wykorzystującym unikatowe jednoosiowe wózki, które znacząco poprawiają stabilność i wydajność podróży. – Te pojazdy mogą osiągać prędkość ponad 250 km/h, a przeznaczone są dla najbardziej wymagającego klienta w Europie czyli Deutsche Bahn – podkreśla Ireneusz Łuczak. – Ponadto nasz zespół odpowiedzialny był za obliczenia wytrzymałościowe dla konstrukcji nadwozia, co zapewni trwałość i zwiększy bezpieczeństwo podróży pasażerów.

Z Kolejami Dużych Prędkości związane było także zlecenie zaprojektowania i wyprodukowania systemów wyjścia z najnowocześniejszych pociągów TGV Avelia, które są już zamówione przez francuskie koleje SNCF. Jest to specjalny, wysuwający się stopień, wypełniający przestrzeń między wagonem a peronem. Obecnie firma dostarcza gotowe systemy do La Rochelle we Francji, gdzie są integrowane z pociągami. TGV Avelia jest w fazie testów we Francji.

EC Engineering jest jednym z największych na świecie dostawcą usług projektowych w branży kolejowej. Poza działalnością projektową spółka w dwóch zakładach produkcyjnych: w Podłężu koło Krakowa oraz w Mielcu wytwarza oprzyrządowanie i komponenty do pojazdów szynowych - czytamy w komunikacie.
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polska technologia w pociągach Kolei Dużych Prędkości

Innowacje

Polska technologia w pociągach Kolei Dużych Prędkości

inf. pras. EC Engineering 03 listopada 2023

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Tabor i technika

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Jakub Madrjas 02 września 2021

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

Infrastruktura

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

Tabor i technika

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

inf. prasowa 25 stycznia 2018

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

Biznes

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

inf. prasowa 30 sierpnia 2016

EC Engineering sprzeda pantografy na rynek rumuński

Tabor i technika

Zobacz również:

Polska technologia w pociągach Kolei Dużych Prędkości

Innowacje

Polska technologia w pociągach Kolei Dużych Prędkości

inf. pras. EC Engineering 03 listopada 2023

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Tabor i technika

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Jakub Madrjas 02 września 2021

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

Infrastruktura

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

Tabor i technika

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

inf. prasowa 25 stycznia 2018

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

Biznes

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

inf. prasowa 30 sierpnia 2016

EC Engineering sprzeda pantografy na rynek rumuński

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5