Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polska rewolucja na torach. Griffin 200 na Trako 2023 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Polski przemysł, pasażerowie i kolejarze długo czekali na elektryczną lokomotywą, która będzie zdolna pociągnąć wagony z prędkością 200 km/h. Dzięki Newagowi i zamówieniu PKP Intercity, w końcu się doczekali.

W drugi dzień targów Trako 2023 mieliśmy długo oczekiwaną premierę. Newag zaprezentował gotową wielosystemową lokomotywę Griffin 200, których piętnaście buduje dla PKP Intercity. Za kilka lat elektrowozy będą prowadzić międzynarodowe pociągi, ale już w drugiej połowie roku 2024 zobaczymy je z pociągami krajowymi.

– Obecnie gotowe są dwie lokomotywy, budowana jest trzecia. Pojazdy sprawdziliśmy pod krajowym napięciem, przed nami szereg bardzo licznych testów, które będziemy prowadzić i w Polsce i za granicą. Jesteśmy z nich niezwykle dumni – powiedział wiceprezes Newagu, Józef Michalik.

– Z dumą prezentuję państwu polski produkt, zbudowany w Nowym Sączu, którego napęd, przetwornica, falowniki, również są polskie. Wielką siłą naszego elektrowozu jest to, że jest o dwie tony lżejszy od najlżejszych dwuosiowych lokomotyw tego typu, zabudowaliśmy w nim bowiem bardzo lekki transformator – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu, informując tłumnie zgromadzonych na prezentacji gości, że Griffin 200 zdobył pierwszą nagrodę w konkursie im. Ernesta Malinowskiego, organizowanego zawsze podczas gdańskich targów.

O walorach trakcyjnych lepiej będą mówić maszyniści, którzy jako pierwsi poprowadzą nowego Griffina. Warto jednak zaznaczyć, że wyposażenie kabiny, dbałość o szczegóły wykończenia, a także jakość wykończenia, w niczym nie odbiega od produktów zachodniej konkurencji Newagu.

Prawie 20-metrowa lokomotywa waży 89 ton. Moc ciągła to 5720 kW, a moc maksymalna 6500 kW. Siła pociągowa przy rozruchu to 310 kN, przy maksymalnej prędkości wynosi ona 115,2. Gwarantują ją cztery silniki trakcyjne. Pojazd ma hamulec pneumatyczny i elektrodynamiczny, może pracować w trakcji podwójnej. Bardzo dobrze wygląda czoło lokomotywy, które zyskało na dynamice, dzięki montażowi nowych opraw reflektorów.



Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Bezpieczeństwo transportu kolejowego w Polsce. Stan obecny i perspektywy

Warte uwagi

Firmy Kolejowe Odpowiedzialne Społecznie nagrodzone na Trako

Biznes

Firmy Kolejowe Odpowiedzialne Społecznie nagrodzone na Trako

Ewa Stelmasiewicz-Wegnerowska 03 października 2023

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Bezpieczeństwo transportu kolejowego w Polsce. Stan obecny i perspektywy

Warte uwagi

Firmy Kolejowe Odpowiedzialne Społecznie nagrodzone na Trako

Biznes

Firmy Kolejowe Odpowiedzialne Społecznie nagrodzone na Trako

Ewa Stelmasiewicz-Wegnerowska 03 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5