Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Polska – Ukraina: Linia 108 do Krościenka znów przejezdna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-06-2024
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Polska – Ukraina: Linia 108 do Krościenka znów przejezdna
fot. Czaszyn, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgPociąg na przejściu granicznym w Krościenku (2022)
Kończą się prace infrastrukturalne na polsko-ukraińskim pograniczu w okolicach Krościenka. Dzięki nim ponownie przejezdna stanie się linia nr 108 na swoim końcowym odcinku z Uherzec i Ustrzyk w kierunku Chyrowa. Na razie trasa nie będzie jednak wykorzystywana w regularnym ruchu transgranicznym.

Na początku maja rozpoczął się remont obiektów inżynieryjnych zlokalizowanych na linii kolejowej nr 108 Stróże – granica państwa pomiędzy Uhercami a granicznym Krościenkiem. W związku z tym na ponad miesiąc wstrzymany został ruch pociągów regionalnych relacji Sanok – Ustrzyki. Składy kończyły bieg w Uhercach, skąd w dalszą drogę można było udać się autobusem zastępczym.

Przed wakacjami pociągi wracają do turystycznych Ustrzyk

Teraz ważne prace dobiegają końca. – Zakończenie zadania zaplanowano na 14 czerwca – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Inwestycja objęła ostatecznie dziesięć obiektów, w tym głównie mosty i wiadukty. Wcześniej rozważano przeprowadzenie robót w dziewięciu lokalizacjach.

Poprawa stanu technicznego trasy ma wpłynąć przede wszystkim na podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu. – Inwestycja pozwoli również zapobiec wprowadzeniu ograniczeń prędkości – podkreśla nasza rozmówczyni. Po zakończeniu robót do Ustrzyk wrócą codzienne pociągi Polregio obsługiwane taborem SKPL Cargo.

Szynobusy mogą pojechać do Krościenka

Co ważne, ponownie możliwe będzie prowadzenie przewozów na dalszym odcinku linii nr 108 pomiędzy Ustrzykami a Krościenkiem. – Maksymalna prędkość wyniesie tam 50 km/godz. przy dopuszczalnym nacisku osi na tor do 140 kN – wskazuje przedstawicielka Polskich Linii Kolejowych. Oznacza to, że do granicy nie dojadą ciężkie składy towarowe, dopuszczony będzie natomiast ruch lekkich pociągów pasażerskich.

Przez najbliższe miesiące do Krościenka nie będą przy tym docierać pociągi regularne. Wyłączony przez dłuższy czas z eksploatacji odcinek może mieć jednak duże znaczenie w kontekście bezpieczeństwa na polsko-ukraińskim pograniczu. W okresie dużej fali migracji po pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę w 2022 r. trasą kursowały pociągi dla uchodźców. Zainteresowanie uruchomieniem pociągów komercyjnych wyraził zaś niedawno prywatny przewoźnik SKPL Cargo. Ma on zamiar wprowadzić do rozkładu trzy pary kursów relacji Sanok – Chyrów przez Krościenko na dobę. Inauguracja przewozów jest zapowiedziana na grudzień.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5