Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwa kolejne pociągi SKPL trafią do Polregio na Podlasiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dwa kolejne pociągi SKPL trafią do Polregio na Podlasiu
fot. SKPL
W przyszłym tygodniu zwiększy się liczba pociągów uruchamianych przez Polregio na zlecenie województwa podlaskiego. W związku z tym wzrośnie także zapotrzebowanie na tabor spalinowy. Ogólnopolski przewoźnik zapowiada, że flota pojazdów wykorzystywanych przez białostocki oddział spółki zostanie uzupełniona o dwie jednostki.

Na naszych łamach regularnie opisujemy aktualne problemy przewoźników z obsługą linii niezelektryfikowanych. Sprawnych jednostek spalinowych pozostających własnością regionów lub operatorów jest bowiem w kilku przypadkach zbyt mało, by zrealizować bez przeszkód rozkład jazdy i zachować niezbędną w przypadkach awaryjnych rezerwę. Częściowym rozwiązaniem tego problemu okazuje się dzierżawa spalinowych zespołów trakcyjnych od podmiotów zewnętrznych, przy czym obecnie najważniejszym przedsiębiorstwem świadczącym takie usługi jest prywatny SKPL Cargo.

Nowa trasa, nowe potrzeby

W poniedziałek 18 marca po wieloletniej przerwie regularne pociągi pasażerskie wyjadą na linię kolejową nr 36 z Łap do Ostrołęki. Dwie pary kursów dziennie sfinansuje Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, a rolę operatora będzie pełnić Polregio. Zwiększy to zapotrzebowanie taborowe podlaskiego oddziału przewoźnika. Podjął on więc kroki, by uzupełnić swoją flotę o dwa pojazdy.

– Zamierzamy wydzierżawić od firmy SKPL jeden pojazd jednoczłonowy serii SN82 i jeden dwuczłonowy serii SN83 – informuje Zespół Prasowy Polregio. Jednostki tych samych typów docierają już do Ostrołęki, bo niedawno takie same spalinowe pociągi wydzierżawiły Koleje Mazowieckie. Wykorzystują je na linii nr 35 Ostrołęka – Chorzele.

Nie będzie stałego przydziału

Na razie nie zostały jeszcze dopełnione wszystkie formalności, ale niebawem Polregio ma ostatecznie potwierdzić uzupełnienie swojego podlaskiego parku taborowego. – Umowa na dzierżawę dwóch pojazdów SKPL przewidywana jest do końca bieżącego roku na rozkład 2023/2024 – wskazują służby prasowe przewoźnika. Oznacza to, że okres dzierżawy ma zostać ustalony od 18 marca do 14 grudnia tego roku, gdy w życie wejdzie kolejna edycja rocznego grafiku połączeń.

Na razie nie jest pewne, czy jednostki SKPL będą wykorzystywane właśnie na nowej trasie do Ostrołęki. Polregio stwierdza bowiem jedynie, że nowy tabor będzie kierowany na linie niezelektryfikowane w zależności od aktualnych potrzeb. Przypomnijmy, że Polregio dzierżawi już cztery pojazdy należące do SKPL: dwa wykorzystywane są w województwie lubuskim, a dwa w pomorskim. Poza tym prywatny przewoźnik obsługuje na zlecenie Polregio jedną trasę na Podkarpaciu jako podwykonawca.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Opolskie: Sprawny tabor Polregio obiecuje na sierpień

Tabor i technika

Opolskie: Sprawny tabor Polregio obiecuje na sierpień

Kasper Fiszer 19 lipca 2024

Lubuskie: Sytuacja taborowa Polregio lepsza, ale problemy trwają

Tabor i technika

Podkarpackie planuje nowe pociągi do Sandomierza

Pasażer

Podkarpackie planuje nowe pociągi do Sandomierza

Michał Szymajda 11 lipca 2024

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Opolskie: Sprawny tabor Polregio obiecuje na sierpień

Tabor i technika

Opolskie: Sprawny tabor Polregio obiecuje na sierpień

Kasper Fiszer 19 lipca 2024

Lubuskie: Sytuacja taborowa Polregio lepsza, ale problemy trwają

Tabor i technika

Podkarpackie planuje nowe pociągi do Sandomierza

Pasażer

Podkarpackie planuje nowe pociągi do Sandomierza

Michał Szymajda 11 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5