Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Polregio w sejmowej komisji. Jest zysk za 2022 rok

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
24-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Polregio w sejmowej komisji. Jest zysk za 2022 rok
Fot. Polregiozdjęcie ilustracyjne
Zmiana zarządu i wnioski związków zawodowych stały się podstawową sejmowej dyskusji na temat Polregio. Nowy prezes spółki poinformował m. in. o wyniku finansowym za 2022 rok i trwających rozmowach z Dolnym Śląskiem.

Posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury, której głównym celem było przedstawienie przez Kancelarię Premiera i Agencję Rozwoju Przemysłu informacji na temat sytuacji w spółce Polregio, zostało zwołane na wniosek grupy posłów. Uzasadniali je posłowie Wiesław Szczepański z Nowej Lewicy i Paulina Matysiak z Lewicy Razem. Poseł Szczepański zwracał uwagę m. in. na zgłaszane w liście związków zawodowych możliwe nieprawidłowości przy odwoływaniu poprzedniego zarządu. Posłanka Matysiak z kolei pytała, czy w spółce pojawi się w końcu myślenie o tym, jak optymalizować koszty i wozić więcej pasażerów. - W wielu województwach tabor Polregio częściej stoi niż jeździ - mówiła.

17 mln złotych netto zysku w Polregio

Jak poinformował parlamentarzystów nowy prezes Adam Pawlik, spółka za 2022 rok osiągnęła dodatni wynik finansowy na poziomie 17 mln zł netto, a wynik na sprzedaży to plus 36 mln złotych. To dużo lepiej niż rok wcześniej (w komunikatach podawano wówczas tylko informację o dodatnim wyniku, a według sprawozdań wyniósł on 6 mln zł netto). Liczba pasażerów wyniosła 88 mln i była blisko rekordu (89 mln pas.) z 2019 roku.

- Sytuacja spółki jest stabilna, uruchamiamy średnio 1700 pociągów w dobie z użyciem średnio 440 jednostek taborowych - podał prezes dodając, że średnio odwołane są zaledwie 4 z wymienionych 1700 pociągów dziennie, z czym jednak nie zgodzili się parlamentarzyści, wskazując że w samym woj. lubuskim odwoływanych było ostatnio średnio 9 pociągów dziennie.

Są rozmowy z Dolnym Śląskiem 

Sytuacja z odwołanymi pociągami, opóźnieniami czy brakiem komunikacji zastępczej w województwach lubuskim czy dolnośląskim były najczęściej wskazywanymi przez posłów problemami podczas dyskusji. Prezes Pawlik stwierdził, że zarzuty dotyczące problemów w województwie lubuskim są prawdziwe i wskazał, że ich skala nieprzypadkowo jest większa niż w innych regionach.

- Jesteśmy w pełnym kontakcie i dialogu z urzędem marszałkowskim i jestem pewien że dojdziemy do porozumienia, które pozwoli radykalnie poprawić jakość usług. Posypujemy głowę popiołem, ale musimy dokonać korekty po obu stronach umowy - stwierdził prezes.

Jak dodał, zarząd jest również w dialogu z województwem dolnośląskim, które chce przekazać znaczną część pracy przewozowej wykonywanej obecnie Polregio własnej spółce. Jak podał, gdyby tak się stało praca PR zmniejszyłaby się z 3,5 mln pckm zgodnie z umową do ok. 1,6 mln pckm. - To skończyłoby się likwidacją dolnośląskiego zakładu spółki. Nie możemy do tego dopuścić - powiedział jasno prezes wyrażając nadzieję, że spółka dojdzie do porozumienia z UMWD.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5