Spółka Polregio poinformowała o rozpoczęciu działań prowadzących do utworzenia Śląskiego Zakładu Spółki z siedzibą w Częstochowie.
Jak czytamy w komunikacie Polregio, zarząd spółki należącej do samorządów i Agencji Rozwoju Przemysłu (50% i jeden udział) powołał pełnomocnika ds. Utworzenia Śląskiego Zakładu Polregio z siedzibą w Częstochowie. Jak czytamy, działania te mają pozwolić na "stworzenie nowych miejsc pracy w stabilnej i wiarygodnej spółce prowadzącej ogólnopolską działalność". Pełnomocnikiem została Monika Boryczka, dotychczasowa dyrektor Dolnośląskiego Zakładu Polregio. – Dziękuję za zaufanie Zarządu Polregio i powołanie mnie na Pełnomocnika ds. Utworzenia Śląskiego Zakładu. Cieszę się tym bardziej, że moje serce jest związane ze Śląskiem, gdzie mieszkam. Do moich pierwszych zadań będzie należała m.in. organizacja struktury nowego Zakładu i przygotowanie jego formalnego utworzenia – powiedziała Monika Boryczka cytowana w komunikacie.
– Rosnący potencjał Województwa Śląskiego w zakresie transportu kolejowego oraz nasza współpraca z Województwem Śląskim, oparta o umowę dziesięcioletnią, która jest pierwszą umową zawartą na tak długi okres czasu w historii spółki, pozwalają nam na zwiększenie zaangażowania Polregio w organizację transportu kolejowego w regionie dla zapewnienia najwyższej jakości usług dla pasażerów. Nie boimy się dużych wyzwań i dotrzymujemy słowa w zakresie planów rozwoju spółki, o których wielokrotnie wspominaliśmy. Pozytywnie zakończony proces restrukturyzacji pozwala nam na kolejne kroki w celu rozwoju z żelazną konsekwencją, w tym „aktywacji” naszych aktywów na terenie województwa śląskiego – powiedział z kolei Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.
Przypomnijmy, że przed rokiem Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
zmienił swoją decyzję dotyczącą powierzenia przewozów pasażerskich na Śląsku i w relacjach stykowych. Przewozy Regionalne będą je obsługiwać znacznie dłużej, niż pierwotnie postanowiono – przez dziesięć lat. Podobną umowę Przewozy Regionalne
otrzymają także w sąsiedniej Małopolsce.
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych
zlikwidowano w 2012 roku kosztem około 32 mln złotych, poniesionym głównie na odprawy. Wiązało się to z przejęciem prawie całych przewozów w województwie przez Koleje Śląskie – co ostatecznie zakończyło się załamaniem procesu przewozowego podczas grudniowej zmiany rozkładu jazdy i koniecznością sięgnięcia po pomoc dotychczasowego przewoźnika. Zaledwie kilka miesięcy temu KŚ
wykupiły od Polregio za ok. 17,2 mln złotych teren swojej głównej przy ulicy Raciborskiej w Katowicach.