Polregio połączy relacje pociągów Poznań – Łódź i Łódź – Warszawa. W efekcie po kilkuletniej przerwie pociągiem interRegio będzie można więc dojechać ze stolicy kraju do stolicy Wielkopolski, aczkolwiek podróż nie będzie odbywać się standardową trasą przez Konin i zajmie szacunkowo ponad pięć godzin. Połączenie będzie finansowane przez marszałków województw łódzkiego i wielkopolskiego.
Jeszcze kilka lat temu pociągi kategorii interRegio kursowały w całym kraju. Dziś spółka Polregio uruchamia je jedynie na trasie Łódź – Warszawa. 11 par połączeń realizowanych jest wyłącznie w dni robocze. Jak zapowiedział przewoźnik, już za około dwa miesiące ma się to zmienić: po dłuższej przerwie pociągiem iR będzie można dojechać ze stolicy do Poznania, choć nie z wykorzystaniem najszybszej trasy przez Łowicz, Kutno i Konin.
Z Łodzi do Poznania z postojami na wszystkich przystankach
– Od nowego rozkładu jazdy pociągów 2021/2022, który będzie obowiązywał od 12 grudnia tego roku, relacje trzech pociągów Łódź – Warszawa zostaną wydłużone – zapowiada Zespół Prasowy Polregio. Dwie pary (wyjazd z Warszawy w godzinach porannych i popołudniowych) mają być realizowane w relacji Warszawa Główna – Poznań Główny przez Łódź, Kalisz i Ostrów Wielkopolski. Jedna para (wyjazd z Warszawy popołudniu) kursować będzie natomiast w relacji Warszawa Główna – Ostrów Wielkopolski.
Pociągi Warszawa – Poznań będą obsługiwane codziennie, kursy do i z Ostrowa – w dni robocze od poniedziałku do piątku. Wszystkie kursy na trasie swojego przejazdu będą zmieniać kategorię: z Warszawy do Łodzi pojadą jako iR, z Łodzi do Poznania i Ostrowa – jako Regio. Na zachód od Łodzi zatrzymają się też na wszystkich stacjach i przystankach.
Połączenia z dofinansowaniem samorządów wojewódzkich
Kursy z Warszawy zatrzymają się standardowo w Łodzi-Andrzejowie i na stacji Łódź-Widzew. Stamtąd pojadą tzw. koleją obwodową z postojami na przystankach Pabianicka, Chojny i Dąbrowa do Łodzi Kaliskiej. Wśród miejsc zatrzymania na terenie Łodzi służby prasowe Polregio nie wymieniły stacji Łódź-Lublinek ani przystanku Łódź-Retkinia.
– Pociągi będą finansowane przez województwa łódzkie i wielkopolskie – informuje Polregio. Oba te samorządy dotują aktualnie kursy Regio z Łodzi do Poznania. W praktyce zmiana będzie więc polegać na połączeniu relacji istniejących pociągów Poznań – Łódź i Łódź – Warszawa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.