Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio unieważnia przetarg na 4 używane EZT

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
18-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio unieważnia przetarg na 4 używane EZT
fot. CargounitEZT 14WE
Nie dojdzie do dostawy czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych z rynku wtórnego, które usiłowało pozyskać Polregio. Postępowanie zostało unieważnione z powodu przekroczenia kosztorysu przez jedyną ofertę.

O zainteresowaniu Polregio zespołami 14WE pisaliśmy w październiku prawdopodobnie jako pierwsi. Przetarg został ogłoszony pod koniec tego miesiąca. Niedoszłe nowe nabytki spółki miały być pojazdami trójczłonowymi o długości do 70 metrów z 4 lub 6 wózkami dwuosiowymi, w tym 2 napędnymi. Polregio wymagało co najmniej 160 miejsc siedzących i 150 stojących. Prędkość eksploatacyjna miała być nie niższa od 110 km/h. Najwcześniejszy dopuszczalny rok produkcji to 2004. Czas pozostały do najbliższej naprawy P4 miał wynosić nie mniej niż półtora roku, a do naprawy głównej – 5 lat.

Zamawiający oczekiwał dostarczenia pojazdów w ciągu 3 miesięcy od podpisania umowy. Otwarcie ofert, wyznaczone początkowo na 28 listopada, przesunięto na 16 grudnia. Jedynym kryterium punktacji była cena.

Cargounit, który złożył ofertę jako jedyny, zażądał za swój tabor (jednostki serii 14WE o numerach 02, 04 05 i 06) 11,808 mln zł. Była to kwota wyższa od przeznaczonej przez Polregio na sfinansowanie zamówienia. Ponieważ przewoźnik nie był w stanie jej zwiększyć, unieważnił przetarg.

Zakupy używanych EZT przez Polregio (opisywany przetarg nie był pierwszą próbą ich pozyskania) są doraźnym środkiem, mającym pomóc przewoźnikowi w walce z zasadniczym problemem – starzejącym się parkiem taborowym, w którym dominują przestarzałe jednostki EN57 i pochodne. Kroplówka w rodzaju zakupu trzech EN57 po modernizacji nie jest jednak w stanie pomóc na dłuższą metę: potrzeby spółki w najbliższych latach są szacowane na 200-250 zespołów.

Większe zakupy nowych pojazdów miały być sfinansowane z unijnego Funduszu Odbudowy, lecz długotrwała niedostępność środków UE (wstrzymanych z powodu łamania zasad praworządności przez rząd PiS) sprawiła, że plan ten przestał być realny. Zarząd Polregio deklaruje pracę nad nowymi rozwiązaniami.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polregio o Lubuskiem: Potrzebujemy więcej czasu

Pasażer

Polregio o Lubuskiem: Potrzebujemy więcej czasu

Roman Czubiński 17 grudnia 2024

PGE Energetyka Kolejowa zapewni dostawy energii trakcyjnej dla Polregio

Infrastruktura

Sprawdzamy, co dalej z piętrowym taborem w Polregio

Tabor i technika

Jakie nowości w rozkładzie jazdy Polregio?

Pasażer

Jakie nowości w rozkładzie jazdy Polregio?

Roman Czubiński 06 grudnia 2024

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Zobacz również:

Polregio o Lubuskiem: Potrzebujemy więcej czasu

Pasażer

Polregio o Lubuskiem: Potrzebujemy więcej czasu

Roman Czubiński 17 grudnia 2024

PGE Energetyka Kolejowa zapewni dostawy energii trakcyjnej dla Polregio

Infrastruktura

Sprawdzamy, co dalej z piętrowym taborem w Polregio

Tabor i technika

Jakie nowości w rozkładzie jazdy Polregio?

Pasażer

Jakie nowości w rozkładzie jazdy Polregio?

Roman Czubiński 06 grudnia 2024

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5