Partnerzy serwisu:
Biznes

Polregio: Trzeba odmłodzić nie tylko tabor, ale i kadrę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
28-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Polregio: Trzeba odmłodzić nie tylko tabor, ale i kadrę
fot. Polregio
Nowy tabor i pozyskanie młodych pracowników to najważniejsze wyzwania stojące przed Polregio. Spółka rozwija kontakty z potencjalnymi dostawcami pojazdów i przygotowuje się do przetargów w kolejnych województwach – informuje Polregio. Przewoźnik chwali się też rozpoczętą współpracą ze szkolnictwem.

– Pierwsza tego typu konferencja przeprowadzona z inicjatywy Polregio SA miała pokazać różne perspektywy w obszarze poszukiwania rozwiązań w kwestii potrzeb taborowych oraz utrzymania taboru, zapewnienia spółce profesjonalnych warunków do rozwoju, a w efekcie oferowania usług najwyższej jakości na rynku regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich – czytamy w komunikacie prasowym spółki. W zakres tematyczny wchodziła też cyfrowa transformacja technologiczna, procedury zakupowe i podnoszenie standardu obsługi pasażerów. – Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, nie wyobrażamy sobie braku współpracy, braku „chemii”, między spółką a naszymi kontrahentami – podkreślił prezes Adam Pawlik.

Skąd pozyskać 250 EZT?

Skala potrzeb taborowych jest ogromna. Jak przypomina Polregio, konieczna będzie wymiana w ciągu najbliższej dekady aż 250 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN57 i pochodnych) oraz 50 jednostek taborowych na linie niezelektryfikowane. Bez pozyskania nowego taboru nie będzie możliwe wygrywanie kolejnych przetargów na obsługę linii w formule PSC ani dalsze zapewnienie pasażerom usługi transportowej.

W najbliższych latach spółka chce kupić 98 jednostek taborowych. We współpracy z samorządami wojewódzkimi złożyła wniosek w ramach KPO na zakup 20 EZT w województwie małopolskim, po 14 w łódzkim i warmińsko-mazurskim, 12 w lubelskim, po 10 w pomorskim i lubuskim, 8 w wielkopolskim oraz po 5 w dolnośląskim i świętokrzyskim. Unijne dofinansowanie – nawet po dokonanej przez CUPT korekcie – jest jednak niższe, niż zakładano.

Jak przypomniał prezes, od 2006 do 2018 r. Polregio (początkowo jako PKP Przewozy Regionalne, a następnie Przewozy Regionalne) przechodziło proces restrukturyzacji, wychodząc z głębokiego zadłużenia. – Ten proces był bardzo żmudny, trudny, ale powiódł się. Możemy w tej chwili rozwijać swoją działalność. Przeszliśmy również proces rebrandingu, zmianę nazwy i szaty graficznej. Teraz do zamknięcia kompleksowego procesu restrukturyzacji potrzebny jest nam tylko tabor. To wymóg konieczny, wręcz egzystencjalny – zaznaczył.

Konieczna współpraca ze szkołami

Wdrażanie IV Pakietu Kolejowego wymusiło na samorządach województw ogłaszanie przetargów na obsługę regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. – Aby wygrywać te przetargi, przedsiębiorstwo musi być zrestrukturyzowane i zoptymalizowane w każdym procesie swojej działalności – kontynuował Pawlik.

Jednym z ważnych aspektów jest pozyskiwanie pracowników. – Pracownik musi być dobrze wynagradzany, o co zadbaliśmy, podpisując porozumienie ze stroną społeczną na początku roku. Teraz przeprowadzamy szereg działań budujących markę pracodawcy, ponieważ 50% naszych pracowników jest w wieku 50 plus, a 36% pozostało tylko 5 lat do emerytury – poinformował. Temu celowi ma służyć – między innymi – zawarcie umowy o współpracy z Uniwersytetem Radomskim oraz Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji. Na uczelni ma powstać nowatorski, zamknięty kierunek studiów, przeznaczony wyłącznie dla pracowników Polregio (głównie dla średniej kadry pracowniczej). Umożliwi on słuchaczom podnoszenie kwalifikacji oraz przyszły awans wewnętrzny.

Z myślą o pozyskiwaniu pracowników niższego szczebla spółka chce też nawiązać współpracę z siecią szkół średnich. – Zakładamy, że właśnie ten proces pozwoli nam, w połączeniu z procesem wymiany taboru na nowy i nowoczesny, za 5 – 8 lat konkurować na rynku bez kompleksów, jeśli chodzi o naszą konkurencję – podsumował prezes Pawlik.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Infrastruktura

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Roman Czubiński 08 kwietnia 2024

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Prawo i polityka

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Roman Czubiński 25 marca 2024

Zobacz również:

Polregio z najlepszą ofertą na Podlasiu

Biznes

Polregio z najlepszą ofertą na Podlasiu

simetra 25 maja 2024

Ruszył konkurs na prezesa Polregio

Prawo i polityka

Ruszył konkurs na prezesa Polregio

Jakub Madrjas 21 maja 2024

Polregio: Od organizatorów oczekujemy realizmu

Prawo i polityka

Polregio: Od organizatorów oczekujemy realizmu

Roman Czubiński 16 maja 2024

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Infrastruktura

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Roman Czubiński 08 kwietnia 2024

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Prawo i polityka

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Roman Czubiński 25 marca 2024

Zobacz również:

Polregio z najlepszą ofertą na Podlasiu

Biznes

Polregio z najlepszą ofertą na Podlasiu

simetra 25 maja 2024

Ruszył konkurs na prezesa Polregio

Prawo i polityka

Ruszył konkurs na prezesa Polregio

Jakub Madrjas 21 maja 2024

Polregio: Od organizatorów oczekujemy realizmu

Prawo i polityka

Polregio: Od organizatorów oczekujemy realizmu

Roman Czubiński 16 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5