Przewoźnik obsługujący połączenia spinające województwa łódzkie i wielkopolskie informuje o dobrych wynikach frekwencji osiągniętych w pierwszej połowie tego roku. Podobne wzrosty zanotowała także Łódzka Kolej Aglomeracyjna operująca na krótszym odcinku tej samej trasy. Wpływ na rezultaty ma mieć dobry stan infrastruktury i taboru.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała niedawno o bardzo dobrych wynikach frekwencji osiąganych na linii kolejowej nr 14 wybiegającej z Łodzi w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego. Operator realizuje przewozy przede wszystkim na wewnątrzwojewódzkim odcinku Łódź – Sieradz, ale w weekendy uruchamia też kursy przyspieszone z Łodzi przez Sieradz, Kalisz i Ostrów Wielkopolski do Poznania. Łączna liczba pasażerów przewiezionych w pierwszej połowie 2024 r. jest o ok. 20 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku 2023.
Polregio z mniejszym, ale wciąż znaczącym wzrostem
Większość finansowanych przez województwa łódzkie i wielkopolskie połączeń regionalnych z Łodzi do Ostrowa Wielkopolskiego i Poznania obsługuje natomiast Polregio. Spółka utrzymuje kursy we wszystkie dni tygodnia, a część z nich jest prowadzona w wydłużonej relacji Poznań/Ostrów Wielkopolski – Łódź – Warszawa. Również ten operator mówi o rosnącej popularności swojej oferty, przy czym skala sukcesu frekwencyjnego jest tu nieco niższa niż w przypadku ŁKA.
– Na trasie Łódź Kaliska – Poznań w pierwszym półroczu 2024 r. z naszych usług skorzystało o 13 proc. więcej podróżnych w porównaniu do analogicznego okresu roku 2023 – informuje bowiem Zespół Prasowy Polregio. Ogólnopolski operator upatruje przyczyn wzrostu popularności swoich pociągów międzyregionalnych m.in. w zakończonej modernizacji infrastruktury na podłódzkim odcinku do Zduńskiej Woli.
Cztery razy dziennie bez przesiadki do Poznania
– Zwiększyło to komfort podróży – argumentują służby prasowe przewoźnika. Wskazują także, że do obsługi połączeń z Łodzi do Poznania aktualnie przeznaczony jest wyłącznie tabor po modernizacji. Kilka lat temu z trasy zniknęły niezmodernizowane jednostki serii EN57.
– Obecnie nie są planowane zmiany w ofercie – usłyszeliśmy. Oznacza to, że do dyspozycji pasażerów pozostaną cztery pary połączeń z Warszawy lub Łodzi do Poznania i dwie w krótszej relacji do Ostrowa Wielkopolskiego. Na odcinku Warszawa – Łódź połączenia funkcjonują w ramach kategorii interRegio, z Łodzi do Poznania pociągi kursują zaś jako Regio.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.