Za trzy miesiące uruchomione mają zostać pierwsze pociągi regionalne relacji Olsztyn – Chorzele. Z jedną przesiadką pasażerowie mają więc dotrzeć ze stolicy Warmii do Ostrołęki. Najprawdopodobniej trasę obsłużą pociągi o stosunkowo małej pojemności.
PKP Polskie Linie Kolejowe, które prowadzą remont linii nr 35 pomiędzy Szymanami a stacją Chorzele, poinformowały niedawno, że trasa będzie przejezdna jeszcze we wrześniu. Nie zmieniło to wcześniejszych planów samorządu województwa warmińsko-mazurskiego, który zamierza uruchomić pierwsze pociągi na swoim odcinku ciągu Szczytno – Szymany – Wielbark – Chorzele – Ostrołęka – Tłuszcz – Warszawa w grudniu. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w rozkładzie jazdy mają pojawić się cztery pary kursów.
Bez przesiadki do stolicy województwa
Wiemy już, że nie dojdzie do utworzenia międzywojewódzkich połączeń w kierunku Ostrołęki. W Chorzelach pasażerowie będą musieli więc przesiadać się do składów Kolei Mazowieckich, które kursują tam od czerwca tego roku. Pewne jest natomiast, że pociągi wyjeżdżające z Chorzeli na północ nie zakończą biegu w węzłowym Szczytnie.
– Wspólnie z organizatorem przewozów na Warmii i Mazurach planujemy uruchomić cztery pary pociągów na odcinku Olsztyn – Chorzele – poinformowało nas bowiem Biuro Prasowe Polregio. W miarę możliwości zapewnione mają zostać skomunikowania z kursami w kierunku Ostrołęki. Ogólnopolski przewoźnik nie deklaruje przy tym jednoznacznie, że dogodne przesiadki uda się zorganizować w przypadku każdego z przyjeżdżających do stacji przesiadkowej składów.
Do Wielbarka wrócą SA106
– Połączenia będą realizowane autobusami szynowymi SA106 lub w razie potrzeby SA133 – zapowiadają służby prasowe Polregio. Do Wielbarka powrócą więc starsze pojazdy produkcji bydgoskiej Pesy, które wykorzystywano przed ostatnim wstrzymaniem przewozów na trasie Szczytno – Wielbark. Pociągi zostały zlikwidowane z uwagi na niską frekwencję, co wynikało m.in. z niedostosowania godzin kursów do rytmu pracy największego pracodawcy w rejonie Wielbarka – fabryki koncernu Ikea.
Przypomnijmy, że fabryka ta nie zamierza korzystać z transportu kolejowego swoich produktów także po wydłużeniu czynnego odcinka linii 35. Korporacja, która zabiegała dekadę temu o wznowienie przewozów i sfinansowała poprzedni remont, twierdzi teraz, że skala jej działalności jest zbyt mała, by kolej była efektywna. Drewno przyjedzie więc do zakładu ciężarówkami, które wywiozą z niego meble i pellet.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.