Wszystko na to wskazuje, że swój finał znalazła batalia o sześcioletnią umowę na przewóz pasażerów w województwie podlaskim. Ponownie zwycięzcą przetargu została spółka Polregio.
Otwarcie ofert w postępowaniu województwa podlaskiego pn. "Świadczenie usług publicznych w zakresie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich" miało miejsce pod koniec kwietnia tego roku.
Polregio zaproponowało kwotę 379,8 mln zł, natomiast Arriva kwotę 443,9 mln zł. Pomimo stosunkowo jasnej sytuacji z najkorzystniejszą ofertą, dopiero 5 września poznaliśmy decyzje o jej wyborze.
25 czerwca
Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) wydała orzeczenie, dotyczące drugiego postępowania przetargowego na świadczenie usług transportu kolejowego w województwie podlaskim na lata 2026 – 2030, w którym nakazała unieważnienie wyboru oferty i wezwanie Polregio do wyjaśnień. KIO wskazała, że w związku z tym zamawiający - Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego - ponownie dokona badania i oceny przesłanych ofert. To miało właśnie miejsce i zakończyło się ponownym wskazaniem na dotychczasowego operatora - czyli Polregio.
Przypomnijmy, UMWP założył, że każdego roku praca przewozowa będzie się kształtować od 2,15 do 2,50 mln pockm, a w całym okresie jej obowiązywania będzie to wartość od 10,9 do 12,5 mln pockm. Przetarg dotyczył kolejowych przewozów pasażerskich na trasach:
- Białystok-Szepietowo- Czyżew-Małkinia,
- Białystok-Sokółka-Kuźnica Białostocka,
- Białystok-Sokółka-Suwałki,
- Białystok-Grajewo-Ełk,
- Białystok-Bielsk Podlaski-Czeremcha,
- Białystok – Ostrołęka,
- Białystok-Waliły,
- Hajnówka-Czeremcha-Siedlce.
Organizator transportu publicznego na terenie województwa podlaskiego zaznaczył, że do realizacji umowy wybrany przewoźnik otrzyma jednostki elektryczne ENAL57 oraz spalinowe pojazdy SA133, SA108 i SA105 stanowiące własność urzędu marszałkowskiego. Początek realizacji umowy to 1 stycznia 2026 roku.