Partnerzy serwisu:
Pasażer

Polregio „o poprawiającej się sytuacji” na Podkarpaciu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Polregio „o poprawiającej się sytuacji” na Podkarpaciu
Fot. Aleksander KędzierskiPodkarpackie Impulsy 2 na torze Instytutu Kolejnictwa
Po publikacji tekstu dotyczących odwoływania nawet 30 i więcej pociągów każdego dnia na Podkarpaciu, spółka przesłała do nas swoje oświadczenie.

Oświadczenie „ws. poprawiającej się sytuacji związanej z realizacją rozkładu jazdy w województwie podkarpackim” Polregio przesłało do nas 3 lipca, krótko po tym jak opublikowaliśmy tekst „Mnóstwo odwołanych pociągów na Podkarpaciu. Nie kursują też nowe pojazdy”. Wcześniej na wysłane przez nas pytania odpowiedział tylko urząd marszałkowski Podkarpacia. Poniżej cała treść oświadczenia przewoźnika.

Oświadczenie Polregio

„Polregio, w ramach umowy z województwem podkarpackim podpisanej w 2020 roku, realizuje połączenia regionalne na Podkarpaciu, także w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA), która funkcjonuje od stycznia 2021 roku. Ze względu na trudną sytuację kadrową w zespole drużyn trakcyjnych, Spółka miała przejściowe trudności z realizacją rozkładu jazdy, co wiązało się z koniecznością odwołania części pociągów kursujących w tym regionie. Odwołane kursy były realizowane autobusową komunikacją zastępczą (ZKA). W związku z powyższym spółka zwróciła się do zarządu województwa o akceptację zawieszenia kursowania części pociągów, które mają najniższą frekwencję pasażerów (pod uwagę brano także możliwość skorzystania przez pasażerów z innego pociągu w odstępie od 30 do 50 minut), na czas wakacji. Ostatecznie spółka uzyskała zgodę na czasowe zawieszenie pociągów na siedmiu liniach, m.in. Rzeszów-Dębica, Rzeszów-Kolbuszowa oraz Przeworsk-Rzeszów, w okresie od 3 lipca do 31 sierpnia 2024 r

Z informacji prasowej wynika pośrednio, że główna część odwołań pociągów dotyczy sztandarowego projektu Podkarpacia – Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej – która wymagała budowy nowych przystanków kolejowych przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz zakupu taboru i budowy zaplecza dla niego za kwotę 363 mln złotych (kupiono 12 zespołów trakcyjnych i zbudowano nową halę obsługową). Niemal drugie tyle (334 mln zł) wydała PLK na budowę i modernizacja linii kolejowych na węźle Rzeszowskim oraz budowę nowych przystanków, realizowana w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej”.

Sytuacja była spowodowana licznymi absencjami chorobowymi wśród maszynistów i trwającym procesem szkolenia kandydatów, mającym na celu uzyskanie świadectwa maszynisty. Aby zapobiec wystąpieniu podobnej sytuacji w przyszłości, Polregio podjęło wszelkie możliwe działania, by jak najszybciej uzupełnić zatrudnienie w drużynach trakcyjnych, w tym między innymi podpisało list intencyjny z PKP Cargo na przesunięcie na potrzeby przewoźnika pasażerskiego do 300 maszynistów zatrudnionych wcześniej u operatora towarowego. Pierwsi z nich, po odbyciu obowiązkowych szkoleń pozwalających im zdobyć uprawnienia do obsługi pociągów pasażerskich, będą mogli rozpocząć pracę w Polregio od połowy sierpnia 2024 r.”

Odwołania dotyczą głównie PKA

Wojciech Dinges, obecny wiceprezes Polregio, zapewnił na portalu X, że obecnie sytuacja dotyczy wyłącznie 7 pociągów, z których dla 5 uruchomiono zastępczą komunikację autobusową. Dziennikarze lokalnych mediów twierdzą, że lista odwołanych pociągów z końcem grudnia była dużo wyższa.

Odwołania dotyczą głównie pociągów kursujących w ramach PKA. Inwestycja w tabor i zaplecze PKA pochłonęła kwotę 363 milionów złotych, prawie drugie tyle warty był projekt PKP Polskich Linii Kolejowych (334 mln zł) związany z przebudową węzła rzeszowskiego i jego modernizacją i budową nowych przystanków. System za tak olbrzymie pieniądze okazał się niewydolny z uwagi na braki kadrowe operatora.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jedna oferta na ulepszenie wielkopolskich Impulsów

Tabor i technika

Wielkopolskie Impulsy wkrótce z pantografami. Jest przetarg

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

inf. pras. SKM Warszawa 03 lutego 2022

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Tabor i technika

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Michał Szymajda 12 stycznia 2022

Trzy kolejne hybrydowe Impulsy kursują na Zachodnim Pomorzu [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Jedna oferta na ulepszenie wielkopolskich Impulsów

Tabor i technika

Wielkopolskie Impulsy wkrótce z pantografami. Jest przetarg

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

inf. pras. SKM Warszawa 03 lutego 2022

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Tabor i technika

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Michał Szymajda 12 stycznia 2022

Trzy kolejne hybrydowe Impulsy kursują na Zachodnim Pomorzu [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5