Kolej pasażerska zanotowała w październiku bardzo dobry wynik przewozowy. To efekt w dużej mierze większej liczby pasażerów Polregio.
Październik 2019 r. to
pierwszy od lat miesiąc w którym koleją przewieziono ponad 30 mln pasażerów – podał Urząd Transportu Kolejowego. To wynik lepszy o ponad 2,7 mln pasażerów niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 9,6%. Jedenasty miesiąc z rzędu spadły przewozy towarów koleją – tym razem o o 5,5%.
Październikowy wynik jest trzeci najlepszy w tym roku w zakresie wzrostu przewozów – po marcu (wzrost o 15,42%) oraz wrześniu (+11,22%). Największe wzrosty liczby pasażerów w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego zanotowali: Przewozy Regionalne (Polregio) o ponad 1 mln pasażerów więcej (wzrost o 14%) , Koleje Śląskie – 418 tys. podróżnych więcej (25%), Koleje Mazowieckie (300 tys., 6%), Koleje Dolnośląskie (250 tys. 22%) oraz PKP Intercity z blisko 208 tys. pasażerów więcej i wzrost o 5%.
Poprosiliśmy Przewozy Regionalne o komentarz do tych wyników. Wyniki przewozowe Polregio są dowodem na rosnące zainteresowanie naszą ofertą we wszystkich regionach Polski. Największy wzrost liczby pasażerów zanotowaliśmy w województwie dolnośląskim i pomorskim. Wzrost liczby pasażerów Polregio to efekt przede wszystkim rosnącej pracy eksploatacyjnej zlecanej przez samorządy województw i rosnącej liczby połączeń; zoptymalizowania rozkładu jazdy poprzez dopasowanie godzin kursowania pociągów według sugestii pasażerów, a także zakończenia prac modernizacyjnych na wielu trasach i skrócenia czasu podróży - tłumaczy rzecznik PR Dominik Lebda.
Kolejnym powodem było wprowadzenie wzajemnego honorowania biletów PR z innymi przewoźnikami np. PKP Szybką Koleją Miejską w Trójmieście. Rzecznik wymienia też szeroką siatkę sprzedaży biletów wśród przewoźników - własny system sprzedaży i aplikacja mobilna, kasy biletowe, platformy internetowe i aplikacje mobilne naszych partnerów, biletomaty, saloniki Kolpoltera. Bilety sprzedaje też obsługa pociągu, z możliwością płatności kartą w pociągach.
- Dużym zainteresowaniem cieszą się oferty specjalne i oferty zintegrowane w miastach i aglomeracjach, oferty pozataryfowe, takie jak np. „Kolej dla Seniora”, „Taryfa Województwa Kujawsko-Pomorskiego” (oferująca zarówno bilety jednorazowe, jak i okresowe), „Połączenie w dobrej cenie”, „Bilet Czasowy”, „Bus-Tramwaj-Kolej” czy „Urbancard”. Nie poprzestajemy na działaniach, 2020 rok w całym kraju będzie upływał pod znakiem rozwoju naszej oferty - zapewnia rzecznik.