Po kilku próbach Polregio udało się wreszcie kupić pojazd kolejowy. Spółka zażarcie walczyła o możliwość nabycia używanego Linka z Pesy.
Polregio (do początku roku „Przewozy Regionalne”) rozstrzygnęły przetarg na zakup dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Zwycięzcą konkursu ofert, jak można się było spodziewać, jest Pesa. Dostarczy ona wyprodukowany w 2014 roku SA139 010, który po okresie eksploatacji u różnych przewoźników samorządowych, a także w Polregio, był dostępny do nabycia od bydgoskiego producenta. Pochodzi z serii pojazdów Link dla niemieckiego przewoźnika Netinera, które nie zostały przez niego ostatecznie odebrane.
Polregio kupują Linka za 9,35 mln zł netto. Przewoźnik potrzebuje dodatkowych pojazdów spalinowych do realizacji swojej oferty zwłaszcza w województwie lubuskim. Polregio kupiło już pięć zupełnie nowych pojazdów SA139 w 2017 roku. Używa też ośmiu pojazdów tego typu udostępnionych mu przez urzędy marszałkowskie województw lubuskiego, zachodniopomorskiego. W 2018 roku miał spore problemy
z ich bieżącym serwisowaniem. Wówczas za sztukę płaciło 12,5 mln zł., ale… brutto.
Przetarg, który właśnie znalazł szczęśliwy koniec, był trzecim z rzędu. Spółka od kwietnia próbowała kupić dwie sztuki Linków, ostatecznie kupuje jeden. Nie udało się to wielokrotnie z uwagi na zbyt wysoką cenę pojazdu, który nie „chciał tanieć”,
mimo swojego wieku. Drugi, który leżał w obszarze zainteresowania spółki, jest wypożyczony przez Koleje Dolnośląskie.
Polregio nie posiada obecnie żadnych aktywnych planów modernizacji swojej floty, o których chciałoby informować dziennikarzy.