Województwu zachodniopomorskiego w końcu udało się sprzedać swoje używane pojazdy. Obyło się bez zaskoczenia i jedyną ofertę w powtórzonym przetargu złożyło Polregio, które ostatecznie kupiło składy. Flotę przewoźnika zasilą dwa pojazdy Link, 3 kolejne pociągi EN57AL, a także spalinowy rodzynek, SA109. Składy kosztowały 27 milionów złotych.
Województwo zachodniopomorskie od wielu lat regularnie modernizuje swoją flotę taboru kolejowego. Po regionie kursują już tylko nowe lub niedawno zmodernizowane pociągi. Zachodniopomorskie było też pierwszym regionem w Polsce, do którego dotarły
składy hybrydowe. W województwie kursuje też
40 nowych elektrycznych Impulsów. W związku z powyższym region sprzedaje kolejne modele pociągów EN57AL, które do tej pory
kupowało PolregioNowy przetarg dotyczył sprzedaży kolejnych EN57AL, a także dwóch spalinowych Linków i szynobusu SA109. Szczególnie sprzedaż Linków mogła dziwić, gdyż są to w miarę nowe pojazdy, które ciągle są produkowane, a przed nimi jeszcze wiele lat służby. Dodatkowo województwo posiada dużo linii niezelektryfikowanych, na których kursowały te pociągi. Okazało się, że powodem ich sprzedaży było uruchomienie opcji na kolejne pociągi hybrydowe. W regionie ma być ich
łącznie 12. Pierwszy przetarg na sprzedaż pojazdów był podzielony na dwa zadania. Osobno EN57AL, a osobno składy spalinowe. Wtedy
nie udało się ich sprzedać,
dlatego w drugim podejściu obniżono cenę, a z dwóch zadań zrobiono jedno. Ostatecznie jedyną ofertę złożyło Polregio, które zaoferowało 27 milionów złotych, a więc tyle ile wynosiła cena wywoławcza.
Informację przekazał nam Tomasz Maciejewski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Urzędnik dodaje też, że pociągi opuszczą Pomorze Zachodnie i będą służyć w innych regionach kraju.
O to gdzie dokładnie będą kursować nowo zakupione pojazdy zapytaliśmy Polregio. Czekamy na informację w tej sprawie.