Polregio kupiło kolejne dwa zmodernizowane zespoły trakcyjne EN57AL od województwa zachodniopomorskiego. To szósta i siódma taka jednostka.
Zachodniopomorskie podjęło strategiczną decyzję o sprzedaży zmodernizowanych w latach 2013 -2014 EN57AL przed kolejnym przeglądem poziomu P4. W pierwszej połowie 2020 roku
sprzedano trzy jednostki, a
następnie dwie kolejne. Nabywcą w obu przypadkach było Polregio. W tym roku samorząd wystawił na sprzedaż kolejne dwie sztuki, ale za pierwszym razem postępowanie nie zostało rozstrzygnięte. Ponowione postępowanie, po obniżeniu ceny wywoławczej z 12 do 10 mln zł netto (za oba składy) wygrało Polregio.
Przewoźnik
zapłacił więc mniej niż poprzednio, a teraz wzmocni swój tabor o szósty i siódmy skład odkupiony od Pomorza Zachodniego. To jednostki o numerach 1083 oraz 1148, zmodernizowane w 2014 roku (a wyprodukowane odpowiednio w 1975 oraz 1977 roku).
– Pojazdy przechodzą obecnie przegląd w zakładzie naprawczym Polregio, który potrwa około 2 miesiące. Planujemy, że będą kursowały na trasach województwa lubuskiego – informuje "Rynek Kolejowy" Dominik Lebda, rzecznik przewoźnika.
EN57AL w wersji z Pomorza Zachodniego są dobrze wyposażone jak na ten typ taboru – mają m. in. wifi, klimatyzację, wygodne siedzenia, drzwi w przedsionkach, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej.