fot. Ficek - Garnek.pl, CC BY 2.5 pl, commons.wikimedia.org
Ostatnie pięć lat przyniosło zauważalny rozwój oferty Polregio na trasie z Warszawy do Łodzi. Połączenia interRegio kursują teraz częściej i w dłuższych relacjach. Przewoźnikowi udało się utrzymać zainteresowanie podróżnych sprzed pandemii, a frekwencja w kursach do Poznania uzasadnia ich dalsze funkcjonowanie.
Przewoźnicy kolejowi operujący na trasie z Warszawy do Łodzi osiągają diametralnie różne wyniki napełnień. Na początku roku PKP Intercity poinformowało, że wciąż przewozi mniej podróżnych niż w roku 2019, ostatnim przed wybuchem pandemii koronawirusa. Spadki frekwencji związane z obostrzeniami z nawiązką odrobiła zaś Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która w weekendy stała się najważniejszym operatorem na linii łączącej dwa duże miasta centralnej Polski.
Pociągów jest więcej, średnia frekwencja pozostaje podobna
Na tym tle bardzo stabilnie przedstawia się sytuacja Polregio. – Porównując rok 2019 i 2023, nie obserwujemy znacznych odchyleń w liczbie pasażerów w pociągach interRegio – stwierdza bowiem Zespół Prasowy Polregio. Spółka realizuje aktualnie 11 par kursów Warszawa – Łódź w dni robocze, spośród których część wykonywana jest w wydłużonej relacji do Poznania lub Ostrowa Wielkopolskiego.
W dni wolne uruchamiane są natomiast wyłącznie pociągi łączące Warszawę z Wielkopolską przez Łódź. Polregio zwraca przy tym uwagę, że w ostatnim czasie oferta została znacząco rozszerzona. – W roku 2019 uruchamianych było 16 pociągów relacji Łódź – Warszawa/Warszawa – Łódź – usłyszeliśmy. W grudniu 2020 r. w rozkładzie pojawiły się kolejne trzy pary, a rok później dwie pary kursów wydłużono do Poznania, zaś jedną – do Ostrowa Wielkopolskiego.
Długi czas przejazdu, ale duże zainteresowanie
Na odcinku Łódź – Poznań lub Łódź – Ostrów Wielkopolski kategoria pociągów zmienia się na Regio, co przekłada się na postoje na wszystkich lub niemal wszystkich stacjach i przystankach. To z kolei oznacza długi czas przejazdu: pasażer, który chciałby przejechać całą trasę z Warszawy Głównej do Poznania Głównego, musi poświęcić na podróż aż ok. sześć godzin. W wielu przypadkach możliwy jest natomiast przejazd bezpośredni, którego nie oferują inni przewoźnicy – dotyczy to zwłaszcza dojeżdżających do mniejszych miejscowości. – Wydłużenie relacji pociągów do Poznania Głównego i Ostrowa Wielkopolskiego oraz rozszerzenie terminów kursowania korzystnie wpłynęło na frekwencję – ocenia operator.
Najwyższym zainteresowaniem na trasie z Łodzi do Warszawy cieszą się pociągi kursujące w godzinach porannych i popołudniowych szczytów przewozowych. Do najpopularniejszych należą też weekendowe pociągi „Lutynia” i „Prosna” do Poznania oraz nieposiadający nazwy kurs iR Warszawa – Ostrów Wielkopolski – Warszawa. W najbliższych miesiącach Polregio nie planuje większych zmian w rozkładzie jazdy, taka sama pozostanie również oferta biletowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.