W Europejskim Dzienniku Zamówień Publicznych właśnie pojawiło się ogłoszenie dotyczące chęci zawarcia umowy ramowej na dostawy maksymalnie 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które miałoby nabyć Polregio.
W Europejskim Dzienniku Zamówień Publicznych właśnie pojawiło się ogłoszenie dotyczące chęci zawarcia umowy ramowej na dostawy maksymalnie 200 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które miałoby nabyć Polregio. Jak możemy przeczytać w ogłoszeniu, umowa ma być zawarta między Polregio a jednym lub maksymalnie siedmioma wykonawcami omawianej umowy.
Umowa ma pozwolić na dostawę maksymalnie 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi pasażerskich przewozów kolejowych, z czego maksymalnie 60 pociągów ma być dostarczona w wersji I (od 130 do 160 stałych, siedzących miejsc pasażerskich), a więc wersji 3-członowej. Resztę, a więc maksymalnie 140 pociągów, mają stanowić pojazdy w wersji II, mającej minimum 210 siedzących miejsc pasażerskich, czyli pociągi 4-członowe.
Umowa ma być zawarta na trzy lata, a o wyborze oferenta, bądź oferentów zdecyduje wyłączenia cena. Polregio planuje sfinansować część zamówienia ze środków pochodzących z Krajowego Planu Odbudowy, a także programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) oraz regionalnych programów unijnych. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż Krajowy Plan Odbudowy nadal nie został uruchomiony i na ten moment nie wiemy, kiedy te środki mogłyby zostać uruchomione.
W postępowaniu będą mogli startować wykonawcy, którzy wykażą, iż w ciągu ostatnich pięciu lat wykonali dostawy elektrycznych zespołów trakcyjnych posiadających minimum 130 miejsc siedzących, a wartość zamówienia nie była mniejsza niż 60 milionów złotych.
Otwarcie ofert ma nastąpić 27 lipca bieżącego roku.
Wkrótce napiszemy więcej o szczegółach postępowania Polregio, natomiast o zamierzeniach inwestycyjnych spółki
pisaliśmy tutaj.