Komercyjne pociągi SuperRegio z Katowic do Zatora mają – według planów Polregio – kursować podobnie jak w poprzednich latach. Przewidziano jedną parę dziennie, zapewniającą dojazd do zatorskiego parku rozrywki przed 10 i powrót wieczorem. Pociągi mają być uruchamiane w wakacje codziennie, a poza nimi – tylko w weekendy – wynika z wniosku przewoźnika do Urzędu Transportu Kolejowego o przyznanie otwartego dostępu.
Pociągi będą uruchamiane między 1 maja a 30 września. W okresie wakacji szkolnych, a także w długie weekendy (majowy oraz związany z przypadającym w tym roku 30 maja świętem Bożego Ciała) będą kursowały codziennie. W pozostałe dni między datami granicznymi pociągiem SuperRegio będzie można podróżować tylko od piątku do niedzieli, a we wrześniu – tylko w soboty i niedziele. Można spodziewać się, że w kolejnych latach – w zależności od dnia, w którym będzie obchodzone ruchome święto Bożego Ciała – terminy kursowania będą odpowiednio monitorowane.
Według proponowanego rozkładu jazdy SuperRegio ma wyruszać z Katowic o 8.13, by po zatrzymaniu się na wszystkich 15 stacjach i przystankach kończyć trasę o 9.45. Podróż powrotna ze stacji Zator rozpocznie się o 18.39, a zakończy o 20.10 (poza okresem wakacyjnym) lub odpowiednio o 20.39 i 22.12 (między 24 czerwca a 31 sierpnia).
Trasę mają obsługiwać EZT EN57 (w wersji klasycznej lub zmodernizowanej) w pojedynczej trakcji. Przewidywana przez Polregio średnia dobowa liczba pasażerów to ok. 150.
Jak informuje UTK, wniosek w sprawie uruchamiania pociągów w najbliższych 5 rocznych rozkładach jazdy wpłynął 26 października ubiegłego roku. Dokument wymagał jednak uzupełnienia braków, przez co Urząd mógł opublikować wersję jawną dopiero na początku roku bieżącego. O planach Polregio zostali też powiadomieni przewoźnicy i organizatorzy transportu działający na tej trasie oraz na trasach alternatywnych (wymogi te spełniają: Koleje Śląskie – dla odcinka Katowice – Oświęcim, Koleje Małopolskie dla odcinka Oświęcim – Zator, a także śląski i małopolski Urząd Marszałkowski). W ciągu miesiąca od daty powiadomienia mogą oni zgłaszać wnioski o zbadanie równowagi ekonomicznej połączenia.
Polregio już w poprzednich latach uruchamiało sezonowe pociągi SuperRegio, łączące Zator
zarówno z Katowicami, jak i z Krakowem. Głównym celem jest obsługa parku rozrywki „Energylandia”. Duża frekwencja skłoniła przewoźnika do
bisowania kursów. Z myślą o tym kompleksie PKP PLK wybudowały nawet
nowy przystanek Zator Park Rozrywki. Warto wspomnieć, że wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy 2023/2024 na przebiegającej przez Zator linii 94
przywrócono kursowanie pociągów w pełnej relacji Kraków – Oświęcim.