Polregio ogłosiło przetarg na dostawę maksymalnie 12 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Zamówienie obejmuje zakup używanych, trójczłonowych jednostek. W zamówieniu podstawowym przewoźnik chce nabyć 9 pojazdów, a kolejne trzy zapisane są w prawie opcji. Na dostawę 6 pojazdów będzie czas do końca czerwca 2022 roku, a kolejnych trzech - do końca stycznia 2023 roku (jeśli umowa zostanie zawarta do 30 kwietnia 2022 r.).
Oferty można składać do 12 kwietnia, a sama oferta ma być ważna do lipca. - Po raz pierwszy od wielu lat planujemy szerokie inwestycje taborowe. Na nowe pociągi trzeba będzie jednak poczekać, a potrzeby taborowe mamy tu i teraz, zwłaszcza, że niektóre pociągi zostały przekazane do ewakuacji uchodźców. Mamy nadzieję, że w przetargu uda się pozyskać atrakcyjne oferty, które pozwolą szybko uzupełnić naszą flotę - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio. Więcej o strategii taborowej przewoźnika
można przeczytać tutaj.
W ostatnim czasie Polregio odkupiło od samorządu województwa zachodniopomorskiego
kilka używanych, zmodernizowanych jednostek EN57AL. Kilkanaście
zmodernizowanych przez FPS jednostek ma należąca do ARP (podobnie jak Polregio) spółka Polski Tabor Szynowy. Z drugiej strony, w ubiegłym roku, z braku chętnych na zakup,
jednostki typu EN57 złomowały Koleje Mazowieckie.
Aktualizacja: specyfikacja zamówieniaZnamy już specyfikację przetargu Polregio. Wskazuje ona na jednostkę równoważną z EN57, po modernizacji wykonanej nie dawniej niż w 2016 roku, o prędkości maksymalnej co najmniej 120 km/h. Pojazdy muszą mieć silniki asynchroniczne i system informacji pasażerskiej, o konstrukcji zdolnej wytrwać jeszcze co najmniej 20 lat.