Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio chce kupić nowe EZT i ogłasza szybkie konsultacje rynkowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
05-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polregio/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio chce kupić nowe EZT i ogłasza szybkie konsultacje rynkowe
fot. Polregio (zdjęcie ilustracyjne)
Wiadomo, że jednym z głównych wyzwań Polregio, jest wymiana przestarzałego taboru. Przed ewentualnym zakupem przewoźnik chce przeprowadzić dialog z producentami.

Aktualnie średnia wieku taboru tego przewoźnika wynosi blisko cztery dekady! Na początku listopada 2024 roku spółka Polregio ogłosiła wstępne konsultacje rynkowe. Dotyczą – cytując ich nazwę – "dostawy fabrycznie nowych, normalnotorowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch wersjach zdefiniowanych minimalną liczbą stałych miejsc siedzących".

Można jedynie przypuszczać, że chodzi o pociągi dwuczłonowe (na co najmniej 130 miejsc siedzących) oraz trójczłonowe (z minimum 210 miejscami siedzącymi). Takie parametry były przynajmniej już wymieniane przez przedstawicieli Polregio w przeszłości.

Polregio chce wiedzieć, jakie możliwości mają producenci

Celem konsultacji – jak czytamy – jest "zdefiniowanie optymalnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych w zakresie przedmiotu planowanego zamówienia oraz skonfrontowanie potrzeb zamawiającego z możliwościami ich realizacji przez funkcjonujące na rynku właściwym podmioty". Jednym słowem, Polregio chce sprawdzić czy producenci taboru będą w stanie zbudować pociągi w liczbie, którą chciałby zamówić przewoźnik.

Spółka kolejowa planuje pozyskanie informacji dotyczących określenia:
  • przewidywanej masy pojazdu,
  • optymalnej długości oraz ilości członów z uwzględnieniem danych dotyczących nacisku zestawu kołowego na oś,
  • rodzaju oraz sposobu montażu wózków,
  • optymalnej ilości wózków napędowych,
  • optymalnego rozwiązania w zakresie stosunku wysokiej podłogi do niskiej,
  • optymalnej ilości siedzeń, stanowisk na rowery oraz na większy bagaż,
  • możliwych rozwiązań w zakresie przedziału dla konduktora,
  • optymalnej ilości, rodzaju oraz rozmieszczenia toalet w pojeździe w tym pojemności zbiorników;
  • parametrów prędkości maksymalnej oraz przyspieszenia pojazdów,
  • optymalnych parametrów nacisku zestawu kołowego na oś,
  • optymalnego i minimalnego łuku skrętu na torach zaplecza technicznego w warunkach warsztatowych oraz na torach trakcyjnych,
  • rozwiązań dotyczących podnoszenia pudeł, wózków,
  • rozwiązań dotyczących mocowania maźnic kół w uchwyt tokarki podtorowej,
  • możliwości rozłączania członów w warunkach warsztatowych,
  • koncepcji realizacji usług utrzymania pojazdów,
  • możliwości wykonawców w zakresie zapewnienia pojazdów zastępczych,
  • aktualnych wymogów dotyczących urządzeń bezpieczeństwa, sterowania ruchem pociągów i łączności, w tym w zakresie ETCS,
  • określenia wymaganych warunków technicznych pojazdów zgodnie z odpowiednimi TSI.

Polregio do tego chce, aby w ramach konsultacji rynkowych określić specyfikację warunków zamówienia, w tym uzyskać informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert itp., które "pozwolą uzyskać najlepszy jakościowo produkt w stosunku do ceny, jaką przewoźnik będzie w stanie za niego zapłacić". Wskazane jest też oszacowanie wartości przedmiotu zamówienia.

Mało wyśrubowane warunki udziału

Polregio stawia bardzo małe wymagania wobec potencjalnych uczestników. To sytuacja podobna, jak w przetargu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego na dostawę sześciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W opisywanym przypadku spółka oczekuje "doświadczenia obejmującego należyte wykonanie co najmniej jednej dostawy fabrycznie nowego pojazdu kolejowego w okresie 5 lat" przed terminem składania wniosków o udział w konsultacjach.

Wniosek o dopuszczenie do udziału w konsultacjach rynkowych oraz pozostałe załączniki zainteresowane firmy muszą złożyć elektronicznie - za pośrednictwem platformy zakupowej Polregio, do 12 listopada do godz. 15:00. Termin zakończenia konsultacji przewidywany jest na piątek, 29 listopada tego roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Prawo i polityka

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Redakcja 22 listopada 2024

Polregio rozważy zakupy taboru dwutrakcyjnego i hybrydowego

Tabor i technika

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Tabor i technika

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Tabor i technika

Zobacz również:

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Prawo i polityka

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Redakcja 22 listopada 2024

Polregio rozważy zakupy taboru dwutrakcyjnego i hybrydowego

Tabor i technika

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Tabor i technika

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5