Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio chce kupić nowe EZT i ogłasza szybkie konsultacje rynkowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polregio/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio chce kupić nowe EZT i ogłasza szybkie konsultacje rynkowe
fot. Polregio (zdjęcie ilustracyjne)
Wiadomo, że jednym z głównych wyzwań Polregio, jest wymiana przestarzałego taboru. Przed ewentualnym zakupem przewoźnik chce przeprowadzić dialog z producentami.

Aktualnie średnia wieku taboru tego przewoźnika wynosi blisko cztery dekady! Na początku listopada 2024 roku spółka Polregio ogłosiła wstępne konsultacje rynkowe. Dotyczą – cytując ich nazwę – "dostawy fabrycznie nowych, normalnotorowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch wersjach zdefiniowanych minimalną liczbą stałych miejsc siedzących".

Można jedynie przypuszczać, że chodzi o pociągi dwuczłonowe (na co najmniej 130 miejsc siedzących) oraz trójczłonowe (z minimum 210 miejscami siedzącymi). Takie parametry były przynajmniej już wymieniane przez przedstawicieli Polregio w przeszłości.

Polregio chce wiedzieć, jakie możliwości mają producenci

Celem konsultacji – jak czytamy – jest "zdefiniowanie optymalnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych w zakresie przedmiotu planowanego zamówienia oraz skonfrontowanie potrzeb zamawiającego z możliwościami ich realizacji przez funkcjonujące na rynku właściwym podmioty". Jednym słowem, Polregio chce sprawdzić czy producenci taboru będą w stanie zbudować pociągi w liczbie, którą chciałby zamówić przewoźnik.

Spółka kolejowa planuje pozyskanie informacji dotyczących określenia:
  • przewidywanej masy pojazdu,
  • optymalnej długości oraz ilości członów z uwzględnieniem danych dotyczących nacisku zestawu kołowego na oś,
  • rodzaju oraz sposobu montażu wózków,
  • optymalnej ilości wózków napędowych,
  • optymalnego rozwiązania w zakresie stosunku wysokiej podłogi do niskiej,
  • optymalnej ilości siedzeń, stanowisk na rowery oraz na większy bagaż,
  • możliwych rozwiązań w zakresie przedziału dla konduktora,
  • optymalnej ilości, rodzaju oraz rozmieszczenia toalet w pojeździe w tym pojemności zbiorników;
  • parametrów prędkości maksymalnej oraz przyspieszenia pojazdów,
  • optymalnych parametrów nacisku zestawu kołowego na oś,
  • optymalnego i minimalnego łuku skrętu na torach zaplecza technicznego w warunkach warsztatowych oraz na torach trakcyjnych,
  • rozwiązań dotyczących podnoszenia pudeł, wózków,
  • rozwiązań dotyczących mocowania maźnic kół w uchwyt tokarki podtorowej,
  • możliwości rozłączania członów w warunkach warsztatowych,
  • koncepcji realizacji usług utrzymania pojazdów,
  • możliwości wykonawców w zakresie zapewnienia pojazdów zastępczych,
  • aktualnych wymogów dotyczących urządzeń bezpieczeństwa, sterowania ruchem pociągów i łączności, w tym w zakresie ETCS,
  • określenia wymaganych warunków technicznych pojazdów zgodnie z odpowiednimi TSI.

Polregio do tego chce, aby w ramach konsultacji rynkowych określić specyfikację warunków zamówienia, w tym uzyskać informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert itp., które "pozwolą uzyskać najlepszy jakościowo produkt w stosunku do ceny, jaką przewoźnik będzie w stanie za niego zapłacić". Wskazane jest też oszacowanie wartości przedmiotu zamówienia.

Mało wyśrubowane warunki udziału

Polregio stawia bardzo małe wymagania wobec potencjalnych uczestników. To sytuacja podobna, jak w przetargu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego na dostawę sześciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W opisywanym przypadku spółka oczekuje "doświadczenia obejmującego należyte wykonanie co najmniej jednej dostawy fabrycznie nowego pojazdu kolejowego w okresie 5 lat" przed terminem składania wniosków o udział w konsultacjach.

Wniosek o dopuszczenie do udziału w konsultacjach rynkowych oraz pozostałe załączniki zainteresowane firmy muszą złożyć elektronicznie - za pośrednictwem platformy zakupowej Polregio, do 12 listopada do godz. 15:00. Termin zakończenia konsultacji przewidywany jest na piątek, 29 listopada tego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polregio z przetargami na tabor używany

Tabor i technika

Polregio z przetargami na tabor używany

Jakub Rösler 29 października 2024

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Tabor i technika

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Daniel Siwak, Jakub Rösler 09 października 2024

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Infrastruktura

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Daniel Siwak, Michał Szymajda 03 października 2024

Czy jednostki 14WE trafią do Polregio?

Tabor i technika

Czy jednostki 14WE trafią do Polregio?

Daniel Siwak 01 października 2024

Zobacz również:

Polregio z przetargami na tabor używany

Tabor i technika

Polregio z przetargami na tabor używany

Jakub Rösler 29 października 2024

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Tabor i technika

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Daniel Siwak, Jakub Rösler 09 października 2024

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Infrastruktura

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Daniel Siwak, Michał Szymajda 03 października 2024

Czy jednostki 14WE trafią do Polregio?

Tabor i technika

Czy jednostki 14WE trafią do Polregio?

Daniel Siwak 01 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5