Jak informuje Polregio, celem projektu obejmującego zakup 27 nowoczesnych elektrycznych autobusów obsługiwanych przez operatora kolejowego, jest zwiększenie dostępu do publicznego transportu w regionie świętokrzyskim.
– Uzupełnienie siatki połączeń Polregio w województwie świętokrzyskim o połączenia realizowane autobusami elektrycznymi pozwoli skutecznie walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym i tzw. białymi plamami transportowymi. Jestem przekonany, że rozbudowa naszej oferty, jako największego pasażerskiego przewoźnika w Polsce, pozwoli na pozyskanie nowych pasażerów, którzy dotąd nie mieli dostępu do transportu publicznego – powiedział Polskiej Agencji Prasowej prezes Polregio Artur Martyniuk.
Polregio poinformowało też, że „województwo świętokrzyskie nie jest beneficjentem tego projektu, ale wspiera operatora kolejowego w staraniach o zakup tych autobusów, które docelowo będą własnością przewoźnika”.
Zakup autobusów elektrycznych miałoby pomóc uzupełnić siatkę Polregio w Świętokrzyskiem o nowe połączenia autobusowe, zintegrowane z pociągami zarówno pod względem rozkładu jazdy, jak i ceny biletu. Realizacja projektu pozwoli też stworzyć system uzupełniających usług transportu publicznego i poszerzyć siatkę połączeń o miejsca, gdzie pociąg nie dociera. Do tego oczywiście potrzebne jest porozumienie z urzędem marszałkowskim, który finansuje regionalne połączenia kolejowe w regionie i musiałby dofinansować również regionalne autobusy, kursujące w ramach rej samej taryfy co pociągi.
Polregio zakłada, że projekt realizowany będzie na terenie województwa świętokrzyskiego ze szczególnym uwzględnieniem miasta Kielce (powiat grodzki), i powiatów: kieleckiego, jędrzejowskiego, skarżyskiego, starachowickiego, ostrowieckiego, sandomierskiego, włoszczowskiego, buskiego i pińczowskiego (z możliwością rozszerzenia siatki połączeń na powiat konecki).
Jak wskazuje kolejowy dotąd operator, zakup autobusów elektrycznych pozwala też zmniejszyć emisję CO2 z transportu drogowego zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej o docelowej neutralności klimatycznej do 2050 r. Przewiduje się, że łączny koszt zakupu autobusów miałby wynieść 132,84 mln zł brutto (wraz z instalacją infrastruktury technicznej do obsługi i eksploatacji autobusów elektrycznych).
Polregio poinformowało Polską Agencję Prasową, że w przypadku realizacji tej inwestycji w ramach Krajowego Programu Odbudowy planuje się wprowadzenie nowych autobusów elektrycznych do eksploatacji w drugim półroczu 2023 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.