Nie udał się ogłoszony pół roku temu przetarg na naprawę 112 wagonów PKP Intercity. Przewoźnik unieważnił postępowanie dla ponad połowy wagonów.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie napraw okresowych na 4. poziomie utrzymania 112 wagonów osobowych
w marcu. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw na 4. poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych) 112 wagonów osobowych, w tym: 60 wagonów osobowych typu 111A, 30 wagonów osobowych typu 112A, 4 wagonów osobowych typu 113A i 18 wagonów osobowych typu 113Aa. O wyborze wykonawcy zadecydują kryterium najniższej ceny (80% wagi oceny) i czas gwarancji (20% oceny). PKP Intercity musiało wcześniej powtarzać przetarg na naprawy, którego
nie udało się rozstrzygnąć.
Teraz także nie wszystko poszło zgodnie z planem. Przewoźnik po analizie ofert unieważnił część 2 i 3 zamówienia – na naprawę po 30 wagonów odpowiednio 111A i 112A. Najkorzystniejsze oferty, złożone przez Wagon Opole oraz Pesę znacznie przekraczały kosztorys (w obu przypadkach o ok. 3 mln zł).
W pozostałych zadaniach wygrały: Wagon Opole, który naprawi 30 wagonów typu 111A oraz Pesa Bydgoszcz, która naprawi 4 wagony typu 113A i 18 wagonów typu 113Aa. Były to jedyne podmioty, które złożyły oferty na wszystkie części w postępowaniu. Poza nimi, na jedną z części ofertę złożył Olkol, ale PKP Intercity uznało ją za nieważną.
Przed miesiącem umowę na modernizację z naprawą poziomu P5 szesnastu wagonów osobowych
podpisał z PKP Intercity Newag. Będzie to kosztować ponad 50 milionów złotych. Więcej na temat zamówień taborowych PKP IC
piszemy tutaj.