Pol-Miedź-Trans rozpisał dwa przetargi na zakup taboru. Spółka chce pozyskać dwie nowe lokomotywy elektryczne oraz 70 węglarek.
Firma kupi lokomotywy o mocy powyżej 5MW, mogące pociągnąć pociąg towarowy o masie 3200 t (na profilu 0 ‰ z prędkością 80 km/h, na profilu 6 ‰ z prędkością 60 km/h) i rozwijać prędkość do 120 km/h. Układ osi: Bo\'Bo, Co\'Co\' lub Bo\'Bo\'Bo\'. Jak czytamy w SIWZ-ie, "oferent powinien okreslić termin dostawy dwóch lokomotyw (oczekiwany w latach 2009-2010)". Otwarcie ofert w przetargu na lokomotywy nastąpi 3 lipca.
Już w 2007 r. Pol-Miedź-Trans wszedł w skład grupy spółek, która chciała wspólnie zakupić ok. 100 lokomotyw. Ów sojusz składał się, prócz miedziowej spółki, z Orlen Koltrans, STK Wroclaw, Lotos Kolej i PCC Rail. Przewoźnicy negocjowali z czterema producentami lokomotyw, m.in. ze Skodą i Alstomem. Wkrótce okazało się jednak, że poszczególne spółki mają różne potrzeby. Do tego doszły problemy finansowe części z nich (np. PCC Rail akurat przejmowało PTKiGK Rybnik i nie posiadało niezbędnych funduszy na zakup elektrowozów). Zrezygnowano więc z planów wspólnych zakupów.
Pol-Miedź-Trans rozpisał także przetarg na zakup 70 czteroosiowych węglarek (używanych, po naprawie okresowej). Firma chce pozyskać je w trzech partiach. Oczekiwana dostawa wagonów to III kwartał 2009 r. (25 szt. - lipiec, 25 szt. - sierpień, 20 szt. - wrzesień). Termin składania ofert to 19 czerwca.

* Fot. Kamil Masło.