Spółka Pol-Miedź Trans ogłosiła w lipcu dwa przetargi na tabor do rozwoju połączeń intermodalnych. Trwa badanie ofert w postępowaniu na dostawę lokomotywy. Z kolei przetarg na platformy, z braku ofert, został ogłoszony powtórnie.
Spółka Pol-Miedź Trans
ogłosiła w lipcu postępowania na dostawę fabrycznie nowej jednosystemowej lokomotywy elektrycznej z silnikiem dojazdowym oraz dostawę stu fabrycznie nowych wagonów podkontenerowych serii „S”. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w postępowaniu na dostawę lokomotywy trwa badanie i ocena złożonych ofert.
Niestety, w postępowaniu na dostawę wagonów ofert nie było. W związku z tym PM-T ogłosiła już nowy przetarg. Przedmiotem ponownie jest dostawa 100 szt. fabrycznie nowych wagonów podkontenerowych serii „S” (w tym 31 szt. nowych 4 osiowych wagonów 60’ serii Sgnss oraz 69 szt. nowych 6 osiowych wagonów 80’ serii Sggrss).
W dokumentacji przetargowej zostały wprowadzone zmiany po sesji pytań, które zostały zadane przez wykonawców w ramach pierwszego postępowania. Po zmianach całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy; możliwe będzie dostarczanie wagonów partiami. Zmniejszona została również wysokość wadium. Termin składania ofert upływa w dniu 8 listopada.
Projekt zakupu nowych wagonów platform oraz lokomotyw do przewozu ładunków w transporcie intermodalnym zgłoszony przez Pol-Miedź Trans znalazł się na
liście projektów, które otrzymały dofinansowanie w ramach konkursu CUPT na rozwój transportu intermodalnego. Przewoźnik otrzymał całe wnioskowane finansowanie (26 880 613 złotych).