Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Połączenie do Wieliczki jak nowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
26-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Krótszy przejazd z Krakowa do Wieliczki oraz nowoczesna infrastruktura kolejowa – np. nowe perony czy wyświetlacze – to tylko niektóre efekty zakończonej właśnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe inwestycji wartej 216 mln złotych.

Dla podróżujących koleją największe, widoczne zmiany zaszły na peronach, które przeszły prawdziwą metamorfozę. Wszystkie perony na trasie Kraków Bieżanów – Wieliczka dostosowane zostały do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z dziećmi – wybudowane zostały specjalne pochylnie, poręcze, guzki przy krawędziach peronowych, powierzchnie antypoślizgowe.

Inwestycja obejmowała modernizację ponad 5,3 km linii kolejowej, kompleksową wymianę torów i rozjazdów oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Wykonane prace sprawiły, że na tej dość krętej i krótkiej linii pociągi mogą rozpędzać się do prędkości 70 km/h. Na stacji Wieliczka Park oraz na przystanku Wieliczka Rynek – Kopalnia wyświetlacze elektroniczne pokazujące godzinę odjazdu pociągu. Podróżni mogą również korzystać z nowo zbudowanego przystanku Wieliczka Bogucice. Zadbano także o infrastrukturę w otoczeniu stacji i przystanków – wybudowane zostały dojścia do peronów oraz chodniki.

Przy stacji Wieliczka Park wybudowany został parking typu „Park&Ride”. Dzięki temu pasażerowie mogą korzystać z 236 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, a także 13 miejsc dla busów oraz 112 miejsc dla miłośników rowerów. Projekt zakładał także budowę i organizację węzła przesiadkowego dla stacji Wieliczka Rynek – Kopalnia oraz Wieliczka Park. Co ciekawe, takiego parkingu PKP PLK nie chce postawić przy przystanku Warszawa Jeziorki podczas modernizacji linii kolejowej do Warszawa - Radom - mimo że pierwotnie był w projekcie.

Istotną częścią inwestycji była modernizacja stacji Kraków Główny. Przebudowane zostały wszystkie perony, tory, tunel dla pieszych. Zastosowano materiały budowlane najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie. Pasażerowie doceniają nową instalację oświetleniową i nagłośnienie, nowe elektroniczne tablice informacyjne i wyświetlacze. Stacja w pełni została przystosowana do potrzeb niepełnosprawnych czy np. podróżnych z cięższym bagażem. 

Koszt całego projektu „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej” to 216 mln złotych, z czego prawie 104 mln złotych pochodzi ze środków Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności. 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mieszkańcy Wieliczki zaskoczeni lokalizacją przystanku Bogucice

Infrastruktura

Mieszkańcy Wieliczki zaskoczeni lokalizacją przystanku Bogucice

Dziennik Polski 13 grudnia 2011

Kraków-Wieliczka: Prace zakończą się w terminie

Infrastruktura

Małopolska: Szybciej, bezpieczniej i wygodniej do Wieliczki

Pasażer

Wieliczka: Reprezentacja Włoch skróciła trasę pociągu

Warte uwagi

Jest wykonawca przebudowy dworca w Wieliczce

Infrastruktura

Dworzec w Wieliczce zmieni swoje oblicze

Fotorelacje

Dworzec w Wieliczce zmieni swoje oblicze

dl, Rynek Kolejowy 15 marca 2015

Zobacz również:

Mieszkańcy Wieliczki zaskoczeni lokalizacją przystanku Bogucice

Infrastruktura

Mieszkańcy Wieliczki zaskoczeni lokalizacją przystanku Bogucice

Dziennik Polski 13 grudnia 2011

Kraków-Wieliczka: Prace zakończą się w terminie

Infrastruktura

Małopolska: Szybciej, bezpieczniej i wygodniej do Wieliczki

Pasażer

Wieliczka: Reprezentacja Włoch skróciła trasę pociągu

Warte uwagi

Jest wykonawca przebudowy dworca w Wieliczce

Infrastruktura

Dworzec w Wieliczce zmieni swoje oblicze

Fotorelacje

Dworzec w Wieliczce zmieni swoje oblicze

dl, Rynek Kolejowy 15 marca 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5