Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Połączenia Legnica – Głogów za 5 lat?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Połączenia Legnica – Głogów za 5 lat?
150 mln zł miałaby kosztować modernizacja linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów. Jak informuje Wojciech Zubowski, poseł PiS z Głogowa, z tych środków ma być przeprowadzony remont torów i peronów wraz z ich wyposażeniem, a remont przyczyni się do uruchomienia pociągów Legnica – Lubin – Głogów. Takie deklaracje padły podczas środowego posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego. 

– Zdaniem Wojciecha Zdanowskiego, dyrektora Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, linia ta ujęta jest w planie transporotowym dla regionu. Po jej rewitalizacji oraz remoncie linii 273 [na odcinku Rudna – Głogów – red.], na który planuje się wydać około 55 milionów zł [w ramach sukcesywnie prowadzonej modernizacji „Nadodrzanki”, jak potocznie określa się linię nr 273 – red.], ma nastąpić zakup taboru. Po tym, około 2020 r., planowane jest uruchomienie połączeń pomiędzy Legnicą a Głogowem – czytamy sprawozdanie z posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego, jakie na swojej stronie internetowej zamieścił poseł Zubowski.

Polityk PiS dodał jednak jednocześnie, iż jego zdaniem należy ostrożnie podchodzić do tych deklaracji, ponieważ podczas środowego posiedzenia DZP mówiono o przeprowadzeniu remontu linii 289 w latach 2017-2018, tymczasem jeszcze w 2013 r., w odpowiedzi na interpelacje poselskie przedstawiciele ministerstwa informowali, że remont tej linii ma się zakończyć do końca roku 2016.

Przypomnijmy, iż kilka miesięcy temu, również podczas posiedzenia DZP, przedstawiciele MIR informowali, że linia 289 miała być remontowana ze środków unijnych w ramach perspektywy finansowej 2007-13, jednak pojawiły się protesty mieszkańców skarżących się na hałas, co zmusiło Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska do sporządzenia raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Stąd też odstąpiono od przeprowadzenia prac w trybie projektuj i buduj i podzielono inwestycję na część projektową i budowlaną. Ta druga ma zostać zrealizowana ze środków UE w ramach perspektywy 2014-20.

W 2004 r. na linii 289 zawieszono ruch pasażerski, by później w 2007 r. go ponownie reaktywować – jednak tylko na 3 lata. Jedną z głównych przyczyn zarówno pierwszego, jak i drugiego zawieszenia przewozów, były bardzo niskie prędkości.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Marszałek Dolnego Śląska przejmie linię kolejową 335

Tabor i technika

Marszałek Dolnego Śląska przejmie linię kolejową 335

Michał Szymajda 05 marca 2020

Dolnośląskie chce przejąć prawie 370 kilometrów linii kolejowych

Infrastruktura

Lipcowy „Weekend pod parą”

Warte uwagi

Lipcowy „Weekend pod parą”

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 03 lipca 2013

Dolnośląskie wybrało wykonawcę planu transportowego

Biznes

Dolnośląskie wybrało wykonawcę planu transportowego

ez, Rynek Kolejowy 26 sierpnia 2013

Dolnośląskie: Chcemy szybkiego połączenia Wrocław-Berlin

Biznes

Zobacz również:

Marszałek Dolnego Śląska przejmie linię kolejową 335

Tabor i technika

Marszałek Dolnego Śląska przejmie linię kolejową 335

Michał Szymajda 05 marca 2020

Dolnośląskie chce przejąć prawie 370 kilometrów linii kolejowych

Infrastruktura

Lipcowy „Weekend pod parą”

Warte uwagi

Lipcowy „Weekend pod parą”

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 03 lipca 2013

Dolnośląskie wybrało wykonawcę planu transportowego

Biznes

Dolnośląskie wybrało wykonawcę planu transportowego

ez, Rynek Kolejowy 26 sierpnia 2013

Dolnośląskie: Chcemy szybkiego połączenia Wrocław-Berlin

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5