Jak czytamy w komunikacie prasowym, w ciągu minionych trzech kwartałów ponad 72 mln osób wybrało Polregio, przyczyniając się do wzrostu liczby przejazdów pasażerskich o blisko 9 mln w skali rocznej. Według szacunków spółki, rok 2023 będzie zarówno dla niej, jak i dla całej kolei pasażerskiej w Polsce, historycznym rekordem.
– Dynamika wzrostu liczby pasażerów w minionych kwartałach bardzo cieszy, co jednak ważniejsze - motywuje nas do dalszego rozwoju. Prognozy Polregio przewidują, że łącznie w 2023 roku przewieziemy blisko 100 mln pasażerów. To wynik, którego żaden inny przewoźnik do tej pory nie osiągnął. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie długoterminowe wdrażanie naszej strategii przewozowej oraz ciągłe doskonalenie oferty. Ogromny wpływ na zdobywanie i utrzymywanie zaufania pasażerów, ma nasz zwrot w stronę ich wymogów i preferencji. Możemy dziś śmiało powiedzieć, że kierunek rozwoju, jaki obraliśmy, jest dobry i odpowiada na współczesne potrzeby pasażerów – mówi Adam Pawlik, prezes Polregio cytowany w komunikacie.
Rosnące wyniki przewozowe kolei pasażerskiej to również efekt zwiększenia dostępności oferty Polregio. Jednym z trendów, jaki ma na to wpływ, jest digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie Polregio coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika i aplikacji mobilnej oraz videomatów. Łączna sprzedaż w kanałach zdalnych wyniosła w minionym kwartale blisko 40 proc. całkowitej sprzedaży biletów, a udział ten wciąż rośnie. Polregio dysponuje obecnie 25 nowymi videomatami zewnętrznymi, które rozlokowane są między innymi na stacjach: Kraków Główny, Zielona Góra Główna, Jarosław, Tczew, Świnoujście, Szczecin Główny, Opole Główne, Białystok, Wrocław Główny, Poznań Główny, Lublin, Gniezno, Gdańsk Główny, Gdańsk Port Lotniczy, Gdynia Główna Osobowa, Sopot, Władysławowo, Nysa, Strzelce Opolskie, Słupsk, Lębork, Kartuzy oraz Gdańsk Wrzeszcz. Trwa także przetarg na kolejne 90 urządzeń.
Oprócz videomatów wewnętrznych, spółka będzie rozwijać videomaty zewnętrzne
, które były prezentowane na targach Trako. Pierwsze mają stanąć w Wielkopolsce.
Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że statystycznie każdy mieszkaniec Polski podróżuje pociągiem ponad 9 razy w roku. Najczęściej korzystają z nich Pomorzanie, a powyżej średniej są też mieszkańcy Mazowsza, Dolnego Śląska i Wielkopolski.
– Rozwijamy się i obserwujemy, jak bogata pod względem liczby przejazdów oferta oraz szereg usprawnień wpływają na wzrost popularności kolei. Zyskuje ona szczególnie jako środek transportu w dojazdach do pracy i szkół. Zdajemy sobie jednak sprawę, że budowanie oferty przewozowej to zadanie zarówno przewoźników, jak i organizatorów publicznego transportu oraz zarządcy infrastruktury. O tym, czy Polacy wybierają kolej, decydują różne powody. Do głównych należy to, czy w dane miejsce kolej obecnie dociera, ale są też inne, takie jak częste i wygodne skomunikowanie z innymi środkami transportu. Polregio prowadzi dialog ze wszystkimi uczestnikami publicznego transportu, aby przybliżyć pociągi i zachęcić do podróżowania koleją wszystkich mieszkańców Polski, w każdym zakątku – dodaje Marcel Klinowski, wiceprezes Polregio cytowany w komunikacie.