Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pół roku bez pociągów z Krotoszyna w kierunku Poznania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pół roku bez pociągów z Krotoszyna w kierunku Poznania
fot. PKP PLKLinia kolejowa nr 281 w okolicach Krotoszyna
Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada kolejny etap modernizacji linii nr 281 na terenie województwa wielkopolskiego. Po kilku miesiącach od zakończenia prac pomiędzy Jarocinem a Koźminem robotnicy zainaugurują przebudowę odcinka Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski. Roboty będą prowadzone również na stacji w Krotoszynie.

W latach 2022 – 2023 prowadzona była modernizacja ok. 14-kilometrowego odcinka Koźmin Wielkopolski – Jarocin, który stanowi fragment linii nr 281 Oleśnica – Chojnice. Wiązało się to z bardzo dużymi utrudnieniami w komunikacji pomiędzy Krotoszynem i Poznaniem, a uciążliwości dla pasażerów trwały o ok. pół roku dłużej, niż wynikało to z pierwotnego planu. Teraz rozpoczyna się kolejny etap przebudowy trasy wybiegającej z Krotoszyna w kierunku Jarocina, co oznacza kolejną przerwę w ruchu pociągów.

Dwukrotny wzrost prędkości

– Między Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim planujemy wymianę szyn i podkładów. Prace obejmą odcinek o długości ok. 15 km – opisuje Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że remont przejdzie ponadto szereg obiektów inżynieryjnych i 15 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach tego samego zadania na stacji Krotoszyn montowane będą nowe rozjazdy. Spodziewanym przez zarządcę infrastruktury efektem inwestycji ma być poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróży oraz usprawnienie ruchu.

Dopuszczalna prędkość wzrośnie bowiem z 60 do 120 km/godz. – Dzięki temu czas przejazdu skróci się z 19 do ok. 12 min – mówi przedstawiciel PLK. Składy towarowe, które nie zatrzymują się na przystankach pośrednich, mają zaś przejeżdżać trasę z Krotoszyna do Koźmina w ok. 10 min (dotychczas 17 min).

Zabrakło pieniędzy na równoczesne prace na obu odcinkach

– Roboty są planowane od lipca do końca grudnia tego roku – usłyszeliśmy. W związku z tym, że linia ma charakter jednotorowy, pociągi osobowe zostaną zastąpione autobusami. Na czerwiec planowane jest zawarcie umowy z wykonawcą zadania.

Dlaczego robót pomiędzy Krotoszynem a Koźminem nie przeprowadzono w okresie, gdy i tak zamknięty był fragment z Koźmina do Jarocina? – Nie było możliwości równoczesnego prowadzenia prac na obu odcinkach ze względu na konieczność zapewnienia finansowania – stwierdza Radosław Śledziński. Równolegle z zapowiedzianymi na drugą połowę tego roku robotami przebudowywana ma być natomiast infrastruktura pasażerska stacji Krotoszyn. Również w grudniu sfinalizowana ma być przebudowa peronów zakładająca ich podwyższenie oraz wyposażenie w nowe wiaty, ławki czy oświetlenie LED. Zadanie warte ok. 7,6 mln zł zostanie sfinansowane z rządowego programu przystankowego na lata 2021 – 2025.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Branża chce równego traktowania dróg i kolei

Infrastruktura

Branża chce równego traktowania dróg i kolei

Roman Czubiński 20 czerwca 2024

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

Pierwsze ramy nowego tramwaju CAF dotarły do Budapesztu

Zintegrowany transport

Pierwsze ramy nowego tramwaju CAF dotarły do Budapesztu

Przemysław Farsewicz 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Alusta i Compremum wykonają prace na linii 281

Infrastruktura

Są oferty w przetargu na remont fragmentu linii 281 pod Jarocinem

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Branża chce równego traktowania dróg i kolei

Infrastruktura

Branża chce równego traktowania dróg i kolei

Roman Czubiński 20 czerwca 2024

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

Pierwsze ramy nowego tramwaju CAF dotarły do Budapesztu

Zintegrowany transport

Pierwsze ramy nowego tramwaju CAF dotarły do Budapesztu

Przemysław Farsewicz 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Alusta i Compremum wykonają prace na linii 281

Infrastruktura

Są oferty w przetargu na remont fragmentu linii 281 pod Jarocinem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5