Od 1 września wyraźnie pogorszył się rozkład Kolei Dolnośląskich na trasie łączącej Wrocław z Trzebnicą. Spółka tłumaczy, że przyczyną są prace inwestycyjne na sieci PKP PLK. Z tego też powodu większość pociągów KD kursujących do i z Trzebnicy nie jest obecnie wpuszczana na stację Wrocław Główny.
Na trasie do Trzebnicy kursuje 11 par pociągów dziennie. W rozkładzie obowiązującym do 31 sierpnia, 4 pary kursowały w skróconej relacji ze stacji Wrocław Nadodrze (pozostałe kursowały w pełnej relacji Wrocław Gł. – Trzebnica). Od 1 września, wraz z wejściem w życie korekty rozkładów, sytuacja pogorszyła się: teraz to z Wrocławia Głównego kursują tylko cztery pociągi, a w październiku liczba ta zmniejszy się do dwóch. Wszystkie pozostałe pociągi rozpoczynają bieg na położonej z dala od centrum miasta stacji Wrocław Nadodrze.
– Większość pociągów w relacji Wrocław – Trzebnica – Wrocław ma skróconą relację do i ze stacji Wrocław Nadodrze ze względu na trwające roboty torowe w rejonach stacji Wrocław Mikołajów oraz Wrocław Nadodrze. Sytuacja zależy od zarządcy infrastruktury PKP PLK oraz dalszych planów remontowych i modernizacyjnych. Koleje Dolnośląskie zarówno w tym rozkładzie, jak i rozkładzie 2014/15, złożyły wnioski zakładające dojazd pociągów do stacji Wrocław Główny – mówi „RK” Justyna Stachniewicz, rzeczniczka KD.
Rzeczniczka nie ukrywa, że obecna sytuacja jest dla przewoźnika niekomfortowa. – Każda zmiana rozkładu jazdy wpływa na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez naszych pasażerów. Nie zawsze jednak mamy na to wpływ, tak jak ma to miejsce w tym przypadku. Jedyne co pozostaje, to wytrwale informować pasażerów o tym, że te perturbacje w rozkładzie są czasowe, a ich efektem będzie lepszy stan infrastruktury, co w konsekwencji poprawi komfort podróży do stolicy Dolnego Śląska – dodaje Stachniewicz.
Linia do Trzebnicy została w 2009 r., po 18-letniej przerwie w realizacji ruchu pasażerskiego. W 2007 r. samorząd wojewódzki przejął od PKP PLK tę linię, po czym dokonana została jej rewitalizacja. Przejazd 33-kilometrowej trasy z Wrocławia Głównego do Trzebnicy (przed trwającym obecnie remontem torów na terenie Wrocławia) zajmował ok. 50 min.