Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pogorszył się rozkład KD na linii do Trzebnicy. To przez remonty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pogorszył się rozkład KD na linii do Trzebnicy. To przez remonty
Od 1 września wyraźnie pogorszył się rozkład Kolei Dolnośląskich na trasie łączącej Wrocław z Trzebnicą. Spółka tłumaczy, że przyczyną są prace inwestycyjne na sieci PKP PLK. Z tego też powodu większość pociągów KD kursujących do i z Trzebnicy nie jest obecnie wpuszczana na stację Wrocław Główny.

Na trasie do Trzebnicy kursuje 11 par pociągów dziennie. W rozkładzie obowiązującym do 31 sierpnia, 4 pary kursowały w skróconej relacji ze stacji Wrocław Nadodrze (pozostałe kursowały w pełnej relacji Wrocław Gł. – Trzebnica). Od 1 września, wraz z wejściem w życie korekty rozkładów, sytuacja pogorszyła się: teraz to z Wrocławia Głównego kursują tylko cztery pociągi, a w październiku liczba ta zmniejszy się do dwóch. Wszystkie pozostałe pociągi rozpoczynają bieg na położonej z dala od centrum miasta stacji Wrocław Nadodrze.

– Większość pociągów w relacji Wrocław – Trzebnica – Wrocław ma skróconą relację do i ze stacji Wrocław Nadodrze ze względu na trwające roboty torowe w rejonach stacji Wrocław Mikołajów oraz Wrocław Nadodrze. Sytuacja zależy od zarządcy infrastruktury PKP PLK oraz dalszych planów remontowych i modernizacyjnych. Koleje Dolnośląskie zarówno w tym rozkładzie, jak i rozkładzie 2014/15, złożyły wnioski zakładające dojazd pociągów do stacji Wrocław Główny – mówi „RK” Justyna Stachniewicz, rzeczniczka KD.

Rzeczniczka nie ukrywa, że obecna sytuacja jest dla przewoźnika niekomfortowa. – Każda zmiana rozkładu jazdy wpływa na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez naszych pasażerów. Nie zawsze jednak mamy na to wpływ, tak jak ma to miejsce w tym przypadku. Jedyne co pozostaje, to wytrwale informować pasażerów o tym, że te perturbacje w rozkładzie są czasowe, a ich efektem będzie lepszy stan infrastruktury, co w konsekwencji poprawi komfort podróży do stolicy Dolnego Śląska – dodaje Stachniewicz.

Linia do Trzebnicy została w 2009 r., po 18-letniej przerwie w realizacji ruchu pasażerskiego. W 2007 r. samorząd wojewódzki przejął od PKP PLK tę linię, po czym dokonana została jej rewitalizacja. Przejazd 33-kilometrowej trasy z Wrocławia Głównego do Trzebnicy (przed trwającym obecnie remontem torów na terenie Wrocławia) zajmował ok. 50 min.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5