W czwartek po raz pierwszy na wielkopolskie tory na trasę Poznań – Leszno wyjechały dwa składy Feniks 57, które Przewozom Regionalnych wypożyczył H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Pierwszy dzień dla jednostek okazał się udany.
Przewozy Regionalne otrzymały
w ramach umowy użyczenia dwie jednostki Feniksów, czyli głęboko zmodernizowanych EN57
przez H. Cegielskiego – Fabrykę Pojazdów Szynowych. Pociągi wyjechały wreszcie w czwartek 20 lipca na wielkopolskie tory. Nie bez powodu wybrano linię Poznań – Leszno, gdyż jest to najbardziej obciążona trasa w regionie. – Chcemy jak największej liczbie osób dać możliwość przetestowania tych komfortowych pojazdów – podkreślał Michał Stilger z biura prasowego.
Dotarły do nas jednak sygnały, że pierwszy dzień eksploatacji nie obył się bez problemów. Fabryka Pojazdów Szynowych dementuje te informacje i podaje, że pierwszy dzień dla jednostek był bardzo udany. – Pojazdy są eksploatowane zgodnie z rozkładem jazdy. Wczoraj bezawaryjnie i sprawnie odbyły się wszystkie kursy – deklaruje Katarzyna Raducha, kierownik Działu Handlu i Marketingu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Jak dodaje, mogły być drobne problemy z obsługą pojazdów, bo maszyniści dopiero uczą się obsługi nowych maszyn. – Cały czas towarzyszy im jednak nasza ekipa techniczna, która na bieżąco monitoruje pracę pojazdów i pomaga kierującym – wyjaśnia Raducha. Podkreśla jednak, że pierwszy dzień eksploatacji Feniksy zapisały do udanych.
Feniksy 57 będą testowane przez Przewozy Regionalne do grudniowej zmiany rozkładu jazdy. – Przed przystąpieniem do zaoferowania przewoźnikom naszych pojazdów chcemy je przetestować. Zdajemy sobie sprawę z tego, że są to nowoczesne rozwiązania, które budziły pewne obawy co poniektórych przewoźników, czy miłośników kolei. Dlatego też zaoferowaliśmy je Przewozom Regionalnym, aby mogły je przetestować i te obawy rozwiać – tłumaczył decyzję o użyczeniu Adam Laskowski, prezes zarządu Polskiego Taboru Szynowego,
w rozmowie z Rynkiem Kolejowym. Obecny rozkład jazdy Feniksów
tutaj.