Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie nowy przystanek w Dąbrowie Chełmińskiej na trasie Bydgoszcz - Chełmża

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
26-09-2023
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie nowy przystanek w Dąbrowie Chełmińskiej na trasie Bydgoszcz - Chełmża
fot. Jacek Gackowski/PKP PLKDroga do przejazdu kolejowo-drogowego w miejscu nowego przystanku Dąbrowa Chełmińska
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i realizację prac budowlanych przy budowie nowego peronu na linii 209. Dzięki temu pociągi kursujące z Bydgoszczy do Chełmży zatrzymają się w nowej lokalizacji w miejscowości Dabrowa Chełmińska. Zakończenie inwestycji planowane jest w II kwartale 2025 r.

Podróżni wsiądą do pociągów jeżdżących na trasie Bydgoszcz – Chełmża (linia kolejowa nr 209 Kowalewo Pomorskie – Bydgoszcz Wschód) z nowego przystanku w Dąbrowie Chełmińskiej, który zostanie zbudowany przy przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. Leśnej. Usytuowanie przystanku bliżej centrum wsi zapewni lepszy dostęp do kolei.

Zupełnie nowy przystanek w nowej lokalizacji

Jak podaje PKP PLK, nowa infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zapewnione zostanie wygodne dojście, a z wysokiej konstrukcji peronu wsiadanie do pociągów będzie łatwiejsze. Nawierzchnia peronu będzie antypoślizgowa ze ścieżkami naprowadzającymi z wypukłą fakturą, przygotowanymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostaną wiata, ławki, gabloty na informacje dla pasażerów i rozkłady jazdy oraz oznakowanie. Perony oświetlą lampy z energooszczędnymi oprawami LED.

– Dzięki budowie nowego przystanku mieszkańcy Dąbrowy Chełmińskiej otrzymają lepsze możliwości dostępu do kolei na trasie z Bydgoszczy do Chełmży. Dzięki środkom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” także mieszkańcy mniejszych miejscowości mogą wybierać ten środek transportu w codziennych podróżach. To kolejne pozytywne efekty inwestycji realizowanych na liniach kolejowych w woj. kujawsko-pomorskim – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Zakończenie inwestycji planowane jest w II kwartale 2025 r.

Na linii 207 w końcu coś się ruszyło

Budowa nowego przystanku w Dąbrowie Chełmińskiej, to tylko część zmian, jakie będą udziałem linii 207. W Fordonie również powstanie bowiem nowy przystanek, a mijanka w środku tej bydgoskiej dzielnicy na powrót stanie się stacją. Zmiany w układzie sterowania ruchem kolejowym pozwolą natomiast na zwiększenie przepustowości na linii. To powinno pozytywnie wpłynąć na możliwości ustalania rozkładu jazdy. Obecnie po linii kursuje 6 par pociągów regionalnych uruchamianych przez operatora Arriva RP.

PLK przypomina, że na terenie woj. kujawsko – pomorskiego Program Przystankowy obejmuje m.in. przebudowę peronów na przystanku Bydgoszcz Zachód, budowę nowych przystanków Trzeciewnica, Grudziądz Śródmieście, Grudziądz Tuszewo, Grudziądz Rządz, Tuchola Rudzki Most, przebudowę przejścia podziemnego na stacji Nakło nad Notecią oraz budowę nowego dojścia do przystanku Grudziądz Mniszek. Z efektów Programu korzystają już mieszkańcy Grzybna, gdzie zmodernizowano przystanek na linii z Bydgoszczy do Chełmży.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]

Tabor i technika

PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]

Michał Szymajda 27 lutego 2024

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

PKP PLK po zmianach. Kto będzie zarządzał zarządcą?

Infrastruktura

Trzęsienie ziemi w PKP PLK, cały zarząd odwołany [oficjalne]

Prawo i polityka

Zobacz również:

PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]

Tabor i technika

PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]

Michał Szymajda 27 lutego 2024

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

PKP PLK po zmianach. Kto będzie zarządzał zarządcą?

Infrastruktura

Trzęsienie ziemi w PKP PLK, cały zarząd odwołany [oficjalne]

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5